کیمیا علیزاده اولین مدال تاریخ بانوان ایران در مسابقات المپیک را کسب کرد

You are currently viewing کیمیا علیزاده اولین مدال تاریخ بانوان ایران در مسابقات المپیک را کسب کرد

کیمیا علیزاده تکواندو کار شایسته‌ی کشورمان، با کسب مدال برنز دسته‌ی -۵۷ کیلوگرم مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، به اولین بانوی مدال آور المپیکی تاریخ ایران تبدیل شد.

کیمیا علیزاده که تنها ۱۸ سال دارد و برای اولین بار حضور در مسابقات المپیک را تجربه می‌کرد، پس از پیروزی۷-۶ در مقابل آنا زانینویچ کروات در دور اول، در دور دوم به مصاف نماینده‌ی سرشناس و عنوان دار اسپانیا، اِوا کالوو گومز رفت، که در دیداری سخت و نزدیک، با نتیجه‌ی ۸-۷ شکست خورد.

اگر ضربه‌ای که به صورت گومز زده بودم حساب شده بود، الان فینال بودم. شرمنده زحماتی که پدر و مادرم و فدراسیون و مربیانم کشیدند شدم.
کیمیا علیزاده درباره‌ی شکست در مقابل حریف اسپانیایی

با صعود نماینده‌ی اسپانیا به فینال، کیمیا فرصت حضور در مسابقات شانس مجدد و کسب مدال برنز را به دست آورد. فرصتی که او از دست نداد و با پیروزی ۱۴-۱۰ در مقابل حریف تایلندی، به مسابقه‌رده بندی راه یافت. جایی که در مقابل یکیتا گلاسنوویچ نماینده‌ی کشور سوئد و دارای رنک چهار جهان قرار گرفت.

کیمیا با ارائه یک بازی خوب با نتیجه ۵ بر صفر حریف نامدار خود را شکست و تاریخ سازیش در مسابقات المپیک را تکمیل کرد. بدین ترتیب کیمیا علیزاده اولین بانوی مدال دار ایران در المپیک لقب گرفت و پنجمین مدال کاروان المپیک ایران را نیز کسب کرد.

من می‌خواستم پنجمین مدال تاریخ‌سازم را در المپیک بگیرم و می‌خواستم طلا بگیرم ولی متاسفانه نشد. شاید آن زحماتی که من کشیدم رنگش برنزی بود. خوشحالم برای دختران ایرانی چون راهی باز شد تا بانوان ایران بتوانند در المپیک‌های بعدی مدال‌آور باشند. امیدوارم که شاهد مدال‌های خوشرنگ‌تر در المپیک‌های بعدی باشیم.
کیمیا علیزاده پس از کسب مدال برنز مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو

[metaslider id=2152]

کیمیا علیزاده و تاریخی که از نو نوشت

کسب اولین مدال تاریخ بانوان ایران واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. وزارت ورزش در پیامی کسب این مدال را به او تبریک گفت و کمیته‌ی ملی المپیک نیز رسماً اعلام کرد پاداش مدال طلا را برای او در نظر گرفته است.

کسب این مدال در مسابقات المپیک آن چنان مهم و قابل توجه بود که علاوه بر پوشش خبری آن توسط تمامی رسانه‌های تصویری، صوتی و مجازی ایرانی، رسانه‌های خبری معتبر دنیا نظیر The Sun، فرانس ۲۴، دیلی استارز و رویترز نیز آن را پوشش دادند و به تعریف و تمجید از قهرمان جوان تکواندوی بانوان ایران و کسب مدال توسط او پرداختند.

منبع تصاویر و متن صبحت ها: PressTV

دیدگاهتان را بنویسید