واکنش‌ها به اعلام پایان کار آرسن ونگر در آرسنال/ بخش دوم: مربیان

You are currently viewing واکنش‌ها به اعلام پایان کار آرسن ونگر در آرسنال/ بخش دوم: مربیان

دیشب با انجام آخرین بازی آرسن ونگر به عنوان سرمربی آرسنال در ورزشگاه خانگی این باشگاه در رقابتی اروپایی (در مقابل اتلتیکو مادرید در لیگ اروپا)، ونگر یک گام دیگر به خروج از باشگاه آرسنال نزدیک‌تر شد. خروجی که پس از ۲۲ سال بسیار احساسی شده و واکنش‌های بسیاری را بر انگیخته است. چند روز پیش گزیده‌ای از واکنش‌های بازیکنان فوتبال به پایان همکاری ونگر با آرسنال را نوشتم و امروز هم به عنوان بخش دوم این مجموعه، گزیده‌ای از واکنش‌های مربیان بزرگ لیگ برتر را مرور می‌کنیم.

مربیان و رفتن آرسن ونگر

من واقعاً برای آرسن ونگر خوشحالم، برای او و کاری که در آرسنال انجام داده است احترام بسیار زیادی قائل هستم. این که او توانسته ۲۲ سال از زندگی خودش را وقف کاری کند که عاشقانه دوستش دارد نشان از استعداد، حرفه‌ای بودن و عزم اوست. در دورانی که سرمربیان باشگاه‌ها یک سال یا دو فصل بیشتر در یک باشگاه نمی‌مانند، حضور طولانی مدت او در باشگاهی مثل آرسنال دستاورد بسیار بزرگی است.
سر الکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستر یونایتد

 

او یک شخصیت بزرگ است. لیگ برتر به خاطر کاری که او کرده لیگ برتر است. چنین افرادی برای فوتبال لازم هستند. بازی مقابل او افتخار بزرگی برای من بوده است. برای او در آینده بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. امیدورام او از راه دیگری درگیر بازی (فوتبال) باقی بماند.
پپ گواردیولا، سرمربی منچستر سیتی

 

من واقعاً برای او خوشحال هستم. من مطمئن هستم که ما به عنوان باشگاه، خصوصاً به این دلیل که آقای ونگر و آرسنال سال‌ها بزرگ‌ترین رقیب ما در دوران سر الکس بوده‌اند، احترامی که او لایقش هست را به او خواهیم گذاشت.
خوزه مورینیو، سرمربی منچستر یونایتد

چند روز بعد از این اظهار نظر، مورینیو از علاقه‌اش به دوستی با آرسن ونگر صحبت کرد و گفت به دنبال راهی برای دوستی با اوست.

 

فکر می‌کنم که باید به آرسن ونگر به خاطر کاری که انجام داده احترام بگذاریم. وقتی درباره‌ی او و فرگوسن حرف می‌زنیم، از مربیانی می‌گوییم که بیش از دو دهه در یک باشگاه حضور داشته‌اند. ۲۲ سال حضور در آرسنال، عالی است، فوق‌العاده است و داستانی فوق‌العاده است. او پیروزی‌های بسیاری را برای باشگاه کسب کرد و به همین دلیل لایق احترام است. او به عنوان سرمربی تأثیر عمیقی بر فوتبال داشته است. او تلاش کرد فوتبالی زیبا، خلاقانه و تهاجمی را به نمایش بگذارد. او شایسته‌ی احترام بسیاری است.
آنتونیو کونته، سرمربی چلسی

بیشتر بخوانید:  تأمین کامل انرژی استادیوم آرسنال از سوخت‌های تجدیدپذیر

من از تصمیم او غافل‌گیر شدم اما باید به تصمیمش احترام گذاشت. او در فوتبال دوران خارق‌العاده‌ای داشته است. تنها یک بازیگر بزرگ می‌تواند در چنین شغلی که یک شبه همه چیز تغییر می‌کند مدت‌ها حضور داشته باشد. ۲۲ سال مدتی بسیار طولانی است، البته او در این سال‌ها واقعاً موفق بوده است. من برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم بتوانم او را حضوری ببینم و همه‌ی این حرف‌ها را به او شخصاً بگویم.
یورگن کلوپ، سرمربی آرسنال

 

او رقیبی عالی و سرمربی فوق‌العاده‌ای است که سال‌هاست در لیگ برتر به موفقیت دست پیدا می‌کند. او مردی فوتبالی است که با فوتبال زندگی می‌کند و نفس می‌کشد. ۲۲ سال سرمربی‌گری دستاورد بسیار بزرگی است.
دیوید مویس، سرمربی وست‌هام

منابع: وبسایت‌های ویک و گل

دیدگاهتان را بنویسید