فینال لیگ‌های اروپایی در قبضه‌ی تیم‌های انگلیسی

You are currently viewing فینال لیگ‌های اروپایی در قبضه‌ی تیم‌های انگلیسی

دیشب بازهای برگشت مرحله‌ی نیمه نهایی لیگ اروپا نیز به انجام رسید تا چهره‌ی تیم‌های فینالیست دومین جام معتبر اروپا مشخص شود. تیم‌های انگلیسی آرسنال و چلسی به فینال این جام رسیدند تا فینالی تمام لندنی را در شهر باکوی آذربایجان برگزار کنند.

فینالیست شدن دو تیم لندی در حالی است که یک شب قبل از آن، دو تیم انگلیسی دیگر، لیورپول و تاتنهام هم دست به کار بزرگی زدند و با بازگشتی شگفت انگیز بارسلونا و آژاکس را پشت سر گذاشتند تا برای اولین بار در تاریخ، همه‌ی تیم‌های حاضر در دیدار پایانی هر دو جام لیگ قهرمانان و لیگ اروپا، از یک کشور باشند. جالب اینکه سه تیم از این چهار تیم، لندنی هستند.

پایان سلطه‌ی تیم‌های اسپانیایی، آغاز ماجراجویی تیم‌های انگلیسی

در سال‌هایی که لیگ اسپانیا با درخشش تیم‌های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و حتی سویا بارها و بارها جام‌های قهرمانی اروپایی را به خانه می‌بردند، حالا نوبت به خودنمایی لیگ انگلیس رسیده است که هر دو جام و به تبع آن سوپر جام اروپا را به مهد فوتبال بازگرداند.

بیشتر بخوانید:  واکنش‌ها به اعلام پایان کار آرسن ونگر در آرسنال/ بخش دوم: مربیان

ارزش کار تیم‌های انگلیسی زمانی بیشتر خودنمایی می‌کند که بدانیم لیگ انگلیس از معدود لیگ‌هایی است که علاوه بر رقابت‌های لیگ و جام حذفی، یک جام دیگر با نام جام خیریه دارد که تعداد بازی‌های تیم‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه خستی بازیکنان در مقاطع پایانی فصل نیز افزایش می‌یابد. این موضوع نکته‌ای است که حتی مائوریتزیو ساری، که اولین مربی ایتالیایی حاضر در فینال لیگ اروپا پس از دو دهه نیز هست هم به آن اشاره کرده است:

امشب ما شصت و یکمین بازی خود را در فصل جاری برگزار کردیم. این در حالی است که تا این مدت در لیگ ایتالیا نهایتاً ۵۰ تا ۵۲ بازی انجام می‌شود. ۸ تا ۱۰ بازی بیشتر در طول یک فصل واقعاً تفاوت ایجاد می‌کند. لیگ برتر بهترین لیگ اروپا است.

فینالیست‌های انگلیسی لیگ‌های اروپایی
منبع: بلیچر ریپورت

با حضور چلسی و آرسنال در دیدار پایانی لیگ اروپا، حالا تیم‌های انگلیسی یک سهمیه‌ی اضافی در لیگ قهرمانان سال آینده خواهند داشت. سهمیه‌ای که آرسنالی‌ها امید زیادی به آن دارند تا پس از دو سال عدم حضور در این جام، دوباره به روند همیشگی خود بازگشته و حضور در لیگ قهرمانان را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید