Apple Watch 2 ؛ همه چیز درباره نسل جدید ساعت هوشمند اپل

You are currently viewing Apple Watch 2 ؛ همه چیز درباره نسل جدید ساعت هوشمند اپل

رویداد خبری امسال اپل تنها به معرفی نسل جدید گوشی‌های هوشمند آیفون خلاصه نشد، بلکه در این رویداد، سری دوم ساعت‌ هوشمند این شرکت نیز معرفی شد. پس از بررسی و معرفی قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند آیفون ۷ و ۷ پلاس، حالا نوبت آن است که نگاهی به سری دوم ساعت‌های هوشمند محصول شرکت اپل، Apple Watch 2 بیندازیم.

در نگاه اول Apple Watch 2 با سری قبلی تفاوت آشکاری ندارد، اما این همه‌ی ماجرا نیست و مثل همیشه، اپل محصولی خاص را برای شما تدارک دیده است.

معرفی اپل واچ 2

GPS و استقلال Apple Watch 2 از آیفون

اولین قابلیت مهم افزوده شده به سری دوم ساعت هوشمند اپل، تراشه‌ی مکان‌نما (GPS) است. همین قابلیت به ظاهر ساده، باعث بی‌نیازی Apple Watch 2 به گوشی آیفون شده است. اگر به دویدن علاقه‌مند هستید، GPS یک از مشکلات اصلی شما را حل کرده است، در واقع به کمک GPS قادر خواهید بود، بدون نیاز به همراه داشتن گوشی آیفون، ورزش کنید. نمایش مسافت ومسیرهای طی شده، هم به صورت لحظه‌ای و هم پس از اتمام ورزش، در کنار نمایش سرعت دویدن به کمک تغییر رنگ مسیر طی شده برخی از قابلیت‌های افزوده شده توسط GPS به اپل واچ است. البته این‌ها تنها آغاز راه است…

Apple Watch 2

Apple Watch 2 ضد آب

سری دوم ساعت هوشمند اپل، کاملاً ضد آب است و تا عمق ۵۰ متری آب نیز دوام می‌آورد. نه تنها در استخر بلکه در غواصی‌های در مناطق کم عمق نیز می‌توانید از اپل واچ استفاده کنید. از طرفی نرم افزار ویژه شنا کردن با Apple Watch 2 به شما امکان دستیابی به آمادگی جسمانی بهتر و در نتیجه بهبود شرایط سلامتیتان را می‌دهد.

اپل در این ساعت هوشمند، از ارتعاشات صوتی برای جلوگیری از ورود آب به بلندگو، تنها بخشی که امکان ورود آب به آن وجود دارد، استفاده کرده است.

معرفی Apple Watch 2

طراحی و صفحه‌ی نمایش

اپل در این ساعت هوشمند از نسل دوم نمایشگرهایش استفاده کرده است، نمایشگرهایی با ۱۰۰۰ نیت (یکای شدت روشنایی) که دو برابر نسبت به سری قبلی درخشان‌تر هستند و زیر نور مستقیم آفتاب، راحت‌تر خوانده می‌شود.

تغییر دیگری که در طراحی ساعت انجام شده است، استفاده از سرامیک در ساخت ساعت است. در واقع سرامیک جایگزین طلای به کار رفته در سری قبلی شده است و در کنار آلومینیوم و فولاد ضذ زنگ، بدنه‌ی این ساعت را تشکیل می‌دهد. همین مورد باعث کاهش هزینه‌ی ساخت اپل واچ شده است.

اپل علاوه بر مدل‌های معمولی، دو مدل اختصاصی با همکاری شرکت‌های نایک و هرمس (Hermes) نیز ارائه کرده است Apple Watch 2 Nike Plus ، برای دونده‌ها طراحی شده است. یک بند سیلیکونی و رابط کاری اختصاصی نایک برای اجرای نرم افزار ویژه‌ی دویدن برخی از قابلیت‌های مدل از اپل واچ است.

مدل های مختلف Apple Watch 2

سیستم عامل Apple Watch 2

تمام مدل‌های سری دوم ساعت هوشمند اپل، با سیستم عامل watchOS 3 وارد بازار می‌شود که دارای به روز رسانی‌های متعدد و کاربردی بسیاری است. با این سیستم عامل حتی قادر خواهید بود با ساعت هوشمندتان Pokemon Go بازی کنید!

خبری از دوربین FaceTime نیست

دوربین FaceTime یکی از بخش بحث برانگیز در شایعات پیش از رونمایی نسل جدید اپل واچ بود، تصاویر و ویدیوهای بسیاری درباره‌ی بودن و یا نبودن این دوربین در فضای مجازی منتشر شده بود. به هر حال با اینکه ویدیوهایی از اپل واچ با دوربین FaceTime در دسترس هستند، اما سری دوم ساعت هوشمند اپل فاقد این دوربین است و احتمالاً در سری سوم، شاهد افزوده شدن دوربین هم باشیم.

قیمت اپل واچ 2

قیمت و زمان پیش فروش

مانند آیفون ۷، پیش فروش ساعت Apple Watch 2 نیز از ۹ سپتامبر آغاز می‌شود و ساعت هوشمند اپل از ۱۶ سپتامبر وارد بازار می‌شود. قیمت این ساعت‌ها نیز از ۳۶۹ دلار آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید