همکاری اپل با ال‌جی برای تولید آیفون انعطاف‌پذیر تا سال ۲۰۲۰

You are currently viewing همکاری اپل با ال‌جی برای تولید آیفون انعطاف‌پذیر تا سال ۲۰۲۰

اپل در حال نهایی کردن توافقی با شرکت ال‌جی است که تولید نمایشگرهای OLED آیفون انعطاف‌پذیر را به این شرکت واگذار می‌کند. این در حالی است که تولید نمایشگرهای OLED آیفون X در حال حاضر، توسط شرکت سامسونگ انجام می‌شود. گفته می‌شود علت این تغییر در شرکت تأمین کننده‌ نمایشگر، جلوگیری از هر گونه درز اطلاعات و تداخل با محصولات سامسونگ است. زیرا سامسونگ هم برنامه‌هایی برای تولید گوشی‌های انعطاف‌پذیر در آینده دارد.

به گزارش تارنمای کره‌ای اینوستور، بخش تولید نمایشگر ال‌جی، به تازگی گروهی ویژه راه اندازی کرده که وظیفه‌ی آن توسعه‌ی نمایشگرهای قابل انعطاف OLED برای نسل بعدی آیفون است. این در حالی است که یکی دیگر از شرکت‌های همکار ال‌جی نیز گروهی را برای توسعه‌ی مدارهای چاپی منعطف (RFPCB) تشکیل داده است. بنا بر این گزارش، ساخت پنل‌های آیفون انعطاف‌پذیر از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز می‌شود، با این اوصاف احتمالاً سامسونگ موفق شود یک سال زودتر از اپل اولین پرچمدار انعطاف‌پذیرش را وارد بازار کند. پیش از این برخی منابع ادعا کرده بودند که سامسونگ تا پایان سال ۲۰۱۷ اولین گوشی-تبلت تاشونده‌اش را راهی بازار می‌کند. خبری که احتمال وقوع آن چندان زیاد به نظر نمی‌رسد.

به طور معمول اپل طراحی و توسعه مدل جدید آیفون را یک سال زودتر آغاز می‌کند و اطلاعات کلیدی پروژه را در اختیار تأمین کنندگان سخت افزارش قرار می‌دهد. از سویی دیگر شرکت ال‌جی نیز نمونه اولیه نمایشگر‌های OLED انعطاف‌پذیرش را حدود دو یا سه سال پیش تولید کرده و چند سالی می‌شود که به توسعه و بهبود مشخصات فنی این نمایشگر مشغول است.

بیشتر بخوانید:  آیفون X رونمایی شد؛ فناورانه، قدرتمند و بی حاشیه مثل اپل

هرچند در حال حاضر سامسونگ به عنوان تولید کننده انحصاری نمایشگرهای OLED در بازار تأمین کننده شرکت اپل به شمار می‌رود اما همکاری اپل و ال‌جی سابقه‌ای طولانی دارد و پیش از این، همه‌ی نمایشگرهای ال‌سی‌دی اپل را ال‌جی تأمین می‌کرد.

سرمایه‌گذاری اپل در ال‌جی برای آیفون انعطاف‌پذیر

شرکت ال‌جی اخیراً تولید نمایشگرهای OLED را در کارخانه‌ی E5 واقع در شهر گامی، استان جئونسانگبوک شمالی آغاز کرده است. محصولات این کارخانه برای تأمین نمایشگرهای گوشی‌های ال‌جی و چند شرکت چینی استفاده می‌شوند. انتظار می‌رود نمایشگرهای آیفون انعطاف‌پذیر در کارخانه‌ی E6 تولید شوند. کارخانه‌ای واقع در شهر پاجو در استان گیونگی، که مراحل ساخت آن در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود اوایل سال ۲۰۱۹ وارد مدار تولید شود.

منابع نزدیک به دو شرکت ادعا کرده‌اند که اپل قصد دارد با سرمایه‌گذاری در ساخت کارخانه E6، شرکت ال‌جی را مجبور به تسریع روند تولید نمایشگرهای OLED کند. گفته می‌شود توافقات اولیه برای سرمایه‌گذاری اپل انجام شده اما هنوز جزییات این همکاری نهایی نشده است.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که آیفون X نه تنها نمودی از پیشرفت و خلاقیت اپل در تولید آیفون بوده است بلکه این گوشی آغازگر مسیری جدید در تولید هوشمندهای اپل است و تولید آیفون X فقط آغاز راهی جدید در این شرکت پیشرو به حساب می‌آید.

دیدگاهتان را بنویسید