گوگل مپ برای یافتن جای پارک به کمک شما می‌آید

You are currently viewing گوگل مپ برای یافتن جای پارک به کمک شما می‌آید

گوگل با قرار دادن مطلبی در وبلاگ رسمی‌اش، افزوده شدن امکانی جدید در اپلیکیشن گوگل مپ برای کمک به رانندگان در پیدا کردن جای پارک را معرفی کرد. برای این کار کافی است یک گوشی هوشمند اندروید داشته باشید، اپلیکیشن نقشه گوگل را نصب کنید و فعلاً در یکی از ۲۵ شهری باشید که این امکان برای آن فعال شده است.

حالا پس از انتخاب مقصد حرکت در گوگل مپ کافی است یافتن جاری پارک (find parking) را انتخاب کنید و گوگل مپ به شما فهرستی از نزدیک‌ترین جای پارک‌های در دسترس به مقصد شما را ارائه می‌دهد. به محض انتخاب جای پارک مورد نظر در فهرست، مسیر مقصد شما به محل مورد نظر تغییر پیدا می‌کند و همچنین نزدیکترین مسیر حرکت پیاده از محل پارک خودرو به سمت مقصد اصلی نیز مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید:  گوگل در حال طراحی سیستم عاملی یکپارچه به نام Fuchsia است

یافتن جای پارک در ۵۰ شهر، به زودی

این امکان در حال حاضر برای ۲۵ شهر کشور امریکا شامل آتلانتا، بوستون، شارلوت، شیکاگو، کلیولند، دالاس / فورت ورث، دیوید، دنور، دیترویت، هوستون، لس آنجلس، میامی، مینیاپولیس / سنت. پل، نیویورک، اورلاندو، فیلادلفیا، فینیکس، پیتسبورگ، پورتلند، سن دیگو، ساکرامنتو، سان فرانسیسکو، سیاتل، سنت لوئیس و تامپا فعال است.

به علاوه گوگل اعلام کرده قابلیت جستجوی جای پارک به زودی برای سیستم عامل آی‌اواس نیز منتشر خواهد شد. همچنین ۲۵ شهر دیگر در اقصی نقاط جهان شامل آلیکانته، آمستردام، کپنهاگ، بارسلونا، کلن، درهمستت، دوسلدورف، لندن، مادرید، مالاگا، منچستر، میلان، مونترال، مسکو، مونیخ، پاریس، پراگ، ریودوژانیرو، رم، سائو پائولو، استکهتل، اشتوتگارت، تورنتو، والنسیا و ونکوور نیز به فهرست شهرهای دارای این قابلیت افزوده خواهند شد.

این که این امکان از چه زمانی برای کشورهای خاورمیانه و کشور ما در دسترس باشد اطلاعی در دسترس نیست؛ هرچند با وضعیت فعلی جای پارک در اکثر شهرهای بزرگ و کلانشهرها، پیش بینی کردن رسیدن به جای پارک، آن هم از راهی دور چندان ساده به نظر نمی‌رسد، حتی برای گوگل!

دیدگاهتان را بنویسید