گوگل در حال طراحی سیستم عاملی یکپارچه به نام Fuchsia است

You are currently viewing گوگل در حال طراحی سیستم عاملی یکپارچه به نام Fuchsia است

اطلاعات جدید به دست آمده از وبسایت سرویس میزبانی وب گیت‌هاب، منبع اخباری پیرامون یک سیستم عامل جدید با نام Fuchsia است، که متعلق به شرکت گوگل است.

تا به حال همه‌ی سیستم عامل‌های توسعه داده شده توسط گوگل در یک نکته اشتراک داشته‌اند، هسته‌ی لینوکس. هر دو سیستم عامل کروم و اندروید گوگل، که سهم عمده‌ای از بازار جهان را به خود اختصاص داده‌اند، نسخه‌ی توسعه یافته لینوکس هستند.

هرچند متن‌باز بودن سیستم عامل‌های مبتنی بر لینوکس، موجب پیشرفت‌های بسیاری شده است، اما برخی از محدودیت هسته لینوکس نظیر عدم کارایی در کنترل خودروهای هوشمند، ترموستات‌های هوشمند و برخی از هوشمندهای پوشیدنی، موجب شده گوگل به فکر یک سیستم عامل یکپارچه باشد. اتفاقی که پیش‌تر مایکروسافت با ارائه ویندوز ۱۰، به سویش گام برداشته است.

Fuchsia آغازی نو از شرکت گوگل

برخلاف اندروید و کروم، سیستم عامل جدید Fuchsia مبتنی بر لینوکس نیست، که این به معنی تلاش گوگل برای طراحی و ساخت بنیادی یک سیستم عامل است. سیستم عاملی که قابلیت نصب بر روی همه‌ی دستگاه‌های هوشمند، در هر مقیاس و اندازه‌ای را داشته باشد.

Fuchsia قابل نصب بر روی انواع گجت‌ها نظیر لپ‌تاپ و گوشی‌های هوشمند است و براساس کدهای موجود، دارای ویژگی های امنیتی و گرافیکی منحصربفردی است.

شرکت گوگل هنوز هیچ اظهار نظری درباره سیستم عامل Fuchsia نکرده است و تمامی اطلاعات این سیستم عامل، تنها حدس و گمان است. باید منتظر ماند و دید که گوگل چه زمانی درباره Fuchsia رسماً توضیحاتی ارائه می کند و هدف از طراحی این سیستم عامل جدید چیست.

منبع: Androidpolice

دیدگاهتان را بنویسید