رکوردشکنی اتوبوس الکتریکی پروترا ؛‌ ۱۷۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ

You are currently viewing رکوردشکنی اتوبوس الکتریکی پروترا ؛‌ ۱۷۰۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ

شرکت خودرو سازی پروترا موفق به شکستن رکورد جهانی طولانی‌ترین مسافت طی شده با خودروی الکتریکی، بدون شارژ مجدد شده است. اتوبوس الکتریکی این شرکت موسم به Catalyst E2 Max توانسته فقط با یک‌بار شارژ مسیری ۱۱۰۲ مایلی (حدود ۱۷۰۰ کیلومتری) را طی کند و رکورد جهانی را بشکند. ۱۷۰۰ کیلومتر، طولانی‌ترین مسافتی است که تاکنون یک خودروی الکتریکی با یک‌بار شارژ طی کرده و اتوبوس پیشرفته‌ی پروترا حالا رکورددار این موضوع است.

این رکورد جدید در حین مراحل آزمایشی پیش از تولید اتوبوس Catalyst E2 Max به ثبت رسیده است. این آزمایش‌ها در منطقه‌ی آزمون شرکت خودروسازی ناویستار اینترنشنال در ایندیانا انجام شده و نتایج آن نیز به تأیید این شرکت خودروسازی رسیده است.

بیشتر بخوانید:  Tesla Model X ایمن‌ترین خودروی SUV با پنج ستاره ایمنی NHTSA

باتری ۶۶۰ کیلوواتی برای اتوبوس پروترا

برای رسیدن به این رکورد جدید، شرکت پروترا یک باتری ۶۶۰ کیلووات ساعتی را در این اتوبوس ۱۲ متری به کار برده است. ظرفیت این باتری در مقابل نمونه‌های به کار رفته در سایر خودروهای الکتریکی بسیار بالا است و همین موضوع عامل افزایش چشمگیر میزان مسافت طی شده توسط Catalyst E2 Max است. به عنوان مثال باتری به کار رفته در خودروی تسلا مدل اس، ۱۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و حداکثر مسافت طی شده با این خودرو با یک‌بار شارژ حدود ۳۶۰ کیلومتر است.

ما وارد دورانی می‌شویم که موتورهای الکتریکی به راحتی از موتورهای درون‌سوز بهتر هستند.
رایان پاپل، مدیر عامل شرکت پروترا در گفتگو با لس‌انجلس تایمز

به گفته‌ی شرکت پروترا، در این اتوبوس از باتری‌های شیمیایی ساخته شده توسط ال‌جی استفاده شده است. بخش تولید باتری‌های شیمیایی شرکت ال‌جی که LG Chem نام دارد، همکاری نزدیکی با این خودروساز امریکایی برای تولید باتری‌های شیمیایی مخصوص خودروهای بزرگ دارد.

در حال حاضر شرکت خودروسازی پروترا، اتوبوس‌هایی را به بازار عرضه می‌کند که قادر به سفری ۵۶۰ کیلومتری با هر بار شارژ هستند. با اتمام مراحل آزمون اتوبوس‌های جدید Catalyst E2 Max، در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود این اتوبوس‌ها به شبکه‌ي حمل و نقل جهانی نیز خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید