بلک بری و معرفی دو گوشی جدید با صفحه کلید سخت افزاری QWERTY

You are currently viewing بلک بری و معرفی دو گوشی جدید با صفحه کلید سخت افزاری QWERTY

بلک بری که زمانی سلطان گوشی های هوشمند بود حالا حال روز خوشی ندارد و این روزها با ارائه دو گوشی جدید نسبتا نامانوس با بازار خاطرات سال های نه چندان دور را زنده کرده است .
هرچند این روزها معرفی گوشی کمپانی آمازون موسوم به فایر فون بسیاری از نگاه ها را به خود معطوف کرده اما امروز می خواهیم به معرفی کوتاهی از دو گوشی تازه وارد با ظاهری کاملا قدیمی بپردازیم .

Passport نام مدل جدید گوشی بلک بری است که چند روز پیش توسط مدیرعامل جدید این شرکت ، آقای جان چن (John Chen) معرفی شد .
شاید نکته اصلی در طراحی این گوشی استفاده از صفحه کلید سخت افزاری QWERTY می باشد . طرحی که مدتی است مورد استفاده قرار نمی گیرد و به گفته بسیاری منسوخ شده است . این گوشی با دارا بودن این صفحه کلید ظاهری خاص دارد و در نوع در این روزها بی نظیرست هر چند بسیاری این صفحه کلید را قدیمی می دانند .
این گوشی  عجیب دارای نمایشگری ۴٫۵ اینچی با کیفیت ۱۴۴۰×۱۴۴۰ و نسبت نمایش ۱:۱ است که نمایشگری غیر معمول در این روزهای بازار دنیاست . عرض این گوشی ۸۱ میلی متر است که در مقایسه با اینچی تنها سایر گوشی های موجود در بازار بسیار پهن است ، این نکته وقتی آشکارتر می شود که یادآوری کنم ساموسنگ Galaxy Note 3 با نمایشگر ۵٫۷ اینچی و با نسبت ۱۶:۹ تنها ۸۰ میلی متر پهنا دارد .
هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از سخت افزار این گوشی منتشر نشده اما پیش بینی می شود از پردازشگر Snapdragon 800 در این گوشی استفاده شود .
همزمان با این گوشی ، BlackBerry Classic نیز معرفی شد ، گوشی دیگری که با دارا بودن صفحه کلید سخت افزاری QWERTY و صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی بیشتر به طراحی های قدیمی شبیه است .
هرچند هنوز خاطرات گوشی های موفق و پرفروشی که دارای صفحه کلید سخت افزاری بوده اند هنوز از خاطرات پاک نشده اما باید منتظر ماند و دید که این گوشی های جدید می توانند فروش مناسبی داشته باشد یا نه !

در ادامه می توانید مجموعه ای از تصاویر این دو گوشی را مشاهده کنید .
BlackBerry PassportBlackBerry PassportBlackBerry ClassicBlackBerry ClassicBlackBerry ClassicBlackBerry Classic

دیدگاهتان را بنویسید