گزارش اولین رویداد رسمی مایکروسافت برای معرفی ویندوز ۱۰ + تصاویر

You are currently viewing گزارش اولین رویداد رسمی مایکروسافت برای معرفی ویندوز ۱۰ + تصاویر

بالاخره مایکروسافت ساعاتی پیش اولین رخداد ویندوز ۱۰ را برگزار کرد و در آن اولین اطلاعات رسمی را درباره سیستم عامل جدیدش منتشر کرد.
ویندوز۱۰ با ظاهری تا حدودی شبیه به ویندوز ۸٫۱ به نمایش در آمده است اما در پس این ظاهر نسبتا شبیه، مطمئنا قابلیت ها و توانایی های بسیاری نهفته است که باید منتظر بمانیم و کم کم با آن ها آشنا شویم. مایکروسافت امشب و در اولین رخداد معرفی ویندوز ۱۰ که در ردموند واسنگتن برگزار کرد جزئیات جدیدی درباره این ویندوز منتشر کرد.

کورتانا، دستیار صوتی کارآمد
دستیار صوتی ویندوز فون مایکروسافت حالا با قابلیت های بیشتر به نسخه دسکتاپ آمده تا کاربران در کنار انجام امور روزمره با ویندوز از کمک های این دستیار توانا بهره مند شوند. مدیریت اسناد، باز کردن پوشه ها، تغییر تنظیمات، نمایش تصاویر، پخش موسیقی، ارسال ایمیل و چندین و چند عمل دیگر تنها با دستورهای صوتی توسط کورتانا انجام می شود. به گفته مجری برنامه این پروژه کامل نیست و کار بر روی آن همچنان ادامه دارد.

اسپارتان، تجربه جدید وبگردی در ویندوز
پس از گذشت سال ها از انتشار اولین ویندوز، عادت کرده بودیم که برای اولین وبگردی با آیکن اینترنت اکسپلورر روبرو شویم اما در ویندوز ۱۰ دیگر خبری از IE نیست، اسپارتان مرورگر جدید مایکروسافت است که به گفته Joe Belfiore مجری بخش مرورگر رخداد معرفی وسندوز ۱۰ نه تنها ظاهری جدید دارد بلکه تجربه ای جدید را برای کاربران ایجاد می کند. استفاده از موتور مرورگر جدید و تمرکز بر روی تبدیل محتوا به وب در این مرورگر شیوه ای جدید از وبگردی را به ارمغان می آورد که مایکروسافت امیدوار است مورد پسند کاربران قرار گیرد، این مرورگر در خود قابلیت های فراوانی دارد که می توان به اتصال به کورتانا، تبدیل صفحات اینترنت به پی دی اف و … از قابلیت ها معرفی شده برای این مرورگر است.

فرصت یکساله برای به روزرسانی رایگان ویندوزهای ۷، ۸ و ۸٫۱ به ویندوز ۱۰
نکته قابل توجه دیگری که توسط مایکروسافت اعلام شده، رایگان بودن ویندوز ۱۰ برای کاربران ویندوزهای ۷، ۸ و ۸٫۱ به مدت یک سال است. در واقع کاربران سه نسخه ویندوز ماقبل ویندوز جدید ۱۰ می توانند تا ۱۲ ماه پس از انتشار رسمی ویندوز ۱۰ به این سیستم عامل به صورت رایگان کوچ کنند و با نصب فایل های به روز رسانی بر روی ویندوز قبلی از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

ویندوز ۱۰ برای موبایل
هرچند دیگر خبری از ویندوزفون ۱۰ نیست و نسخه موبایلی سیستم عامل جدید ویندوز با نام ویندوز ۱۰ برای موبایل معرفی شد اما همچنان امکانات انحصاری و خاص ویندوز برای گوشی های هوشمند در این سیستم عامل نیز مشاهده می شود. ظاهر و گرافیک جدید ویندوز ۱۰ برای گوشی های هوشمند اولین مشخصه معرفی شده آن است که رنگ و رویی جدید به این سیستم عامل خواهد داد. طراحی جدید صفحه اول و آیکن های ویندوز جدید بخشی از تغییراتی گرافیکی آن است. از طرفی دیگر action center این سیستم عامل همراه نیز دوباره طراحی شده تا با القای حسی جدید و بهره گیری از امکانات جدید و سریع تر تجربه ای درخور توجه برای کاربر را به ارمغان بیاورد.

در ادامه می توانید تصاویر این رویداد بزرگ را مشاهده کنید. (منبع تصاویر: سافت پدیا)

معرفی ویندوز 10
معرفی ویندوز 10
معرفی ویندوز 10
معرفی ویندوز 10
معرفی ویندوز 10
معرفی ویندوز 10
معرفی ویندوز 10

دیدگاهتان را بنویسید