ACT-America پروژه جدید ناسا برای بررسی گازهای گلخانه ای

You are currently viewing ACT-America پروژه جدید ناسا برای بررسی گازهای گلخانه ای

ناسا به طور رسمی پروژه ای جدید با نام ACT-America برای بررسی منابع دو گاز گلخانه ای کربن دی اکسید و متان و برهمکنش آن ها با جو را آغاز کرد. در این پروژه از چند هواپیما برای بررسی گازها و به دست آوردن اطلاعاتی جدید برای بهبود داده های موجود پژوهشگران استفاده می شود.

ناسا با معرفی کمپینی موسوم به Atmospheric Carbon and Transport-America (ACT-America)، اعلام کرده در چند سال آینده، به بررسی میزان و واکنش های دو گاز کربن دی اکسید و متان در هوای چند منطقه در شرق امریکا می پردازند و تأثیر میزان این دو گاز را بر شرایط آب و هوایی این مناطق بررسی می کند. در این پژوهش از دو هواپیما برای جمع آوری داده ها استفاده می شود، همچنین داده های حاصل از این دو هواپیما نیز با داده های دریافتی از ماهواره ها در همان مکان و زمان مقایسه خواهد شد. همچنین برای بررسی اختلاف میزان گاز ها در سطح زمین و ارتفاع پروازی هواپیما ها، داده های ایستگاه های زمینی هم با داده های اندازه گیری شده مقایسه می شود.

استفاده از دو هواپیمای ناسا برای بررسی آب وهوا در ACT-America

هواپیماهای اختصاصی به کار گرفته شده در ACT-America برای ثبت داده ها دو هواپیمای C-130H و King Air B-200 است. این پرواز ها در سه منطقه جغرافیایی امریکا شامل مرکز تحقیقاتی ناسا در لانگلی، هَمپتون و مرکز پرواز والوپ در ایالت ویرجینیاست. همچنین در مراحل بعد پروازهای دیگری در مناطق لیتکلن، نبراسکا، شِروپورت و لوییزیانا نیز انجام خواهد شد.

این مجموعه پروازها، اولین دور از پنج مرحله پرواز هواپیماها در پروژه ACT-America است که در سال های آینده ادامه خواهد یافت. هر دو از این پروازها به حدود شش هفته زمان برای تکمیل اطلاعات نیازمند هستند.

وبسایت رسمی پروژه

پروژه ACT-America ناسا

دیدگاهتان را بنویسید