مرورگر اپرا به قیمت ۶۰۰ میلیون دلار به یک گروه چینی فروخته شد

You are currently viewing مرورگر اپرا به قیمت ۶۰۰ میلیون دلار به یک گروه چینی فروخته شد

بخش عمده ای از شرکت اپرا (Opera) به طور رسمی با مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار، به یک گروه چینی، به رهبری شرکت جستجو و امنیت Qihoo 360، فروخته شد. بر طبق این قرارداد، نام، همه ی اطلاعات، تمامی امتیازات و مجوزهای مرورگر اپرا به این گروه چینی واگذار شده است. پیش از این نیز طرفین این معامله، مذاکرات دیگری نیز برای فروش کامل اپرا داشتند که به شکست انجامید. مبلغ مذاکرات قبلی ۱٫۲ میلیارد گزارش شده است.

در قرارداد جدید تنها بخش مرورگر اپرا به فروش رسیده است و بخش های مربوط به کاربران نظیر بخش بازی و اپلیکیش های اپرا و تلویزیون اپرا (Opera TV) همچنان در اختیار شرکت نروژی باقی خواهند ماند. بخش های کاربران اپرا دارای ۵۶۰ کارمند است که همچنان مشغول به کار خواهند ماند اما هنوز هیچ یک از طرفین توضیح خاصی درباره آینده و وضعیت ۱۱۰۹ کارمند بخش مرورگرها ارائه نکرده اند.

تغییر نام و مالکیت گواهی های مربوط به مرورگر اپرا

در حال حاضر ۱٫۹ درصد از رایانه های رومیزی و نیز ۱۰ درصد از تلفن های همراه از مرورگر اپرا استفاده می کنند. همچنین این شرکت دارای گواهی های ثبت اختراع برای سیستم های مبارزه با تبلیغات ناخواسته، فشرده سازی آنلاین ویدیو و … هستند که مالکیت همه ی آن ها به خریداران چینی واگذار می شود.

ما باور داریم که توافق جدید برای کارمندان و سهامداران اپرار خیلی خوب است. سهامداران اپرا، یک چهارم شرکت را به قسمت ۶۰۰ میلیون دلار فروخته اند. قیمتی برای این بخش از کسب و کار ما بسیار جذاب است.
لارس بویلسن، مدیر عامل شرکت اپرا

بنا بر گزارش ها، مدیران فعلی شرکت اپرا ۱۸ ماه فرصت دارند تا نام جدیدی برای بخش هایی که در اختیارشان باقی مانده است پیدا کنند؛ پس از این مدت، حق استفاده از نام شرکت به خریداران منتقل می شود و شرکت نروژی دیگر حق استفاده از آن را نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید