فراخوان مسابقه عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۶ ایران

You are currently viewing فراخوان مسابقه عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۶ ایران

ویکی‌پدیا برای دومین سال متوالی مسابقه‌ی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۶ با موضوع عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی را در ایران و جهان برگزار می‌کند.

این مسابقه برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و تنها در کشور هلند برگزار شد. با استقبال کاربران، این مسابقه در سال ۲۰۱۲ در بسیاری از کشورهای اروپایی انجام شد و پس از آن در سطح جهانی برگزار می‌شود. از سال گذشته ایران نیز به جمع کشور‌های شرکت کننده در مسابقه ی جهانی عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها پیوسته است و امسال برای دومین سال، این مسابقه در ایران نیز برگزار می‌شود.

هدف ویکی‌پدیا از برگزاری این مسابقه گردهم‌آوردن عکاسان، فرهنگ دوستان و عموم کاربران سایت برای افزایش سطح دانش و آگاهی همگان است.

پوستر رسمی ویکی دوستدار یادمان‌ها 2016 ایران
پوستر رسمی مسابقه عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۶ ایران

ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۶ ایران

ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۶ ایران، فرصتی برای رقابت علاقه‌مندان به عکاسی در ایران است و با عکاسی از یادمان‌های تاریخی و فرهنگی، تصاویر آن‌ها از طریق دانشنامه‌ی ویکی‌پدیا در دسترس همه قرار خواهد گرفت.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه از ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر ماه سال جاری، به مدت یک ماه فرصت دارند عکس‌هایشان را به ویکی‌پدیا ارسال کنند. تصاویر باید مربوط به یادمان‌های تاریخی و فرهنگی ایران باشد، که البته ایران بیش از ۲۶ هزار یادمان ثبت شده دارد که فهرست آن‌ها در ویکی‌پدیا موجود است. تصاویر بر مبنای سه خاصیت تکنیک عکاسی، کاریرد در ویکی‌پدیا و اصالت ارزیابی شده و ۱۰ تصویر برتر ایران انتخاب می‌شوند. سپس تصاویر برتر ایران  و سایر کشورها داوری شده و برترین تصاویر جهان انتخاب می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز مشاهده‌ی همه‌ی تصاویر برتر سال گذشته ایران به صفحه‌ی اختصاصی مسابقه‌ی ویکی دوستدار یادمان‌ها ۲۰۱۶ ایران (اینجا) مراجعه کنید.

پاسارگاد آرامگاه کوروش
آرامگاه کوروش، استان فارس، عکاس: محمدرضا دومیری گنجی
یکی از عکس های برتر دوره قبل مسابقه عکاسی ویکی دوستدار یادمان‌ها

دیدگاهتان را بنویسید