جوایز امی ۲۰۱۶؛ بازی تاج و تخت و شرلوک: عروس نفرت‌انگیز برترین‌های تلویزیون

You are currently viewing جوایز امی ۲۰۱۶؛ بازی تاج و تخت و شرلوک: عروس نفرت‌انگیز برترین‌های تلویزیون

پس از گذشت یک سال، دیشب مراسم شصت و هشتمین دوره‌ی جوایز امی با معرفی برترین آثار تلویزیونی جهان برگزار شد. مراسمی که مثل چند سال گذشته سریال بازی تاج و تخت سهم عمده‌ای در میان آثار نامزد شده داشت و به رکورد شکنی‌اش ادامه داد.

بازی تاج و تخت، پر افتخارترین سریال تاریخ جوایز امی

همانطور که انتظار می‌رفت، سریال بازی تاج و تخت، برای دومین سال پیاپی جایزه‌ی بهترین سریال درام را از آن خود کرد. فصل ششم بازی تاج و تخت بالاتر از سریال‌های امریکایی‌ها، دانتون ابی، بهتره با سال تماس بگیری، سرزمین مادری، خانه‌ی پوشالی و آقای روبات توانست به جایزه‌ی بهترین سریال درام امی ۲۰۱۶ دست یابد. همچنین میگل اسپوچنیک کارگردان قسمت نهم فصل ششم بازی تاج و تخت نیز جایزه‌ی بهترین کارگردانی سریال درام امسال را کسب کرد. در حال حاضر سریال بازی تاج و تخت با کسب ۳۸ جایزه‌ی امی، در سال‌های اخیر، موفق‌ترین سریال در تاریخ جوایز امی است.

جوایز امی بازی تاج و تخت

در بخش فیلم‌های تلویزیونی نیز، قسمت ویژه‌ی کریسمس امسال سریال شرلوک با نام عروس تفرت انگیز موفق به دریافت جایزه‌ی امی امسال شد. هرچند بندیکت کمبربچ بازیگر نقش شرلوک هولمز و یکی از نامزدهای جایزه‌ی امی بهترین بازیگر مرد، از دریافت جایزه باز ماند. استیون موفات (یکی از نویسندگان سریال)، سو روچو، ریکا ایتون و آماندا ابینگتون (بازیگر نقش مری) به نمایندگی از تیم سازنده‌ی شرلوک، این جایزه را دریافت کردند.

جوایز امی شرلوک عروس نفرت انگیز

در بخش بازیگری رامی ملک برای بازی در سریال آقای روبات بهترین بازیگر مرد و تاتیانا مازلانی برای بازی در شش نقش مختلف در سریال یتیم سیاه، جایزه‌ی امی بهترین بازیگر زن سریال‌های درام را دریافت کردند. همچنین کورتنی بی.ونس و سارا پلسون نیز موفق به کسب جایزه‌های بهترین بازیگر مرد و زن فیلم تلویزیونی امی شدند.

برای مشاهده‌ی فهرست کامل نامزدها و برندگان جوایز امی ۲۰۱۶ می‌توانید به صفحه‌ی اختصاصی آن در ویکی‌پدیا مراجعه کنید.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۶ میلادی، جشنواره‌ها و جوایز سالانه‌ی سینما و تلویزیون جهان نیز یکی پس از دیگری برگزار می‌شود. جوایز امی که به اسکار تلویزیونی نیز مشهور است را می‌توان معتبرترین جایزه‌ی تلویزیونی در جهان دانست. پس از معرفی برترین‌های تلویزیونی جهان، کم کم نوبت به مشخص شدن برترین فیلم‌های سینمایی جهان می‌رسد. مراسم بفتا، گولدن گلوب و اسکار، سه جایزه‌ی سالانه‌ی فیلم‌های برتر نیز در ماه‌های آتی برگزار می‌شود و با انتخاب بهترین فیلم‌های سینمایی سال ۲۰۱۶، پرونده‌ی سینما و تلویزیون امسال نیز بسته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید