Lineage رسماً به عنوان جانشین سیستم عامل سیانوژن معرفی شد

You are currently viewing Lineage رسماً به عنوان جانشین سیستم عامل سیانوژن معرفی شد

سیستم عامل Lineage که با نام LineageOS نیز شناخته می‌شود، به طور رسمی تحت عنوان جانشین سیستم عامل سیانوژن معرفی شد. این خبر در حالی منتشر شد که یک ماه پیش سیستم عامل سیانوژن با اعلام خبر تعطیلی، تمامی به‌روز رسانی‌هایش را متوقف کرد.

Lineage به مانند سیانوژن، سیستم‌عاملی بر پایه‌ی اندروید است که با توسعه و افزایش امکانات، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را به اندروید می‌افزاید و به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. این سیستم عامل، در حال حاضر تنها دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های اندروید ۷ نوقا و اندروید ۶ مارشمالو قادر به نصب و راه اندازی Lineage هستند. فهرست دستگاه‌های دارای قابلیت تغییر سیستم عامل،‌ که شامل بیش از ۸۰ مدل گوشی هوشمند می‌شود، به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته‌ی سازندگان،‌ این سیستم عامل به طور مداوم و کاملاً رایگان، هر هفته به‌روز رسانی خواهد و فایل‌های مربوطه آخر هفته برای دانلود در دسترس کاربران خواهد بود.

Lineage در فاز عملیاتی

اول از همه‌ی کسانی که برای کمک به توسعه‌ی زیرساخت‌ها پا پیش گذاشتند تشکر می‌کنیم. با تشکر از همه‌ی شما، تمامی قسمت‌های زیرساخت‌های ما عملیاتی هستند.
علاوه بر این، صفحه‌ی دانلود، صفحه‌ی آمار نصب (فعلاً با +۸۰ هزار نصب غیر رسمی فعال) و ویکی ما، هر سه (به علاوه‌ی این وبلاگ) همگی متن‌باز هستند.
وبلاگ رسمی سیستم عامل Lineage

اگرچه هنوز نسخه‌ی رسمی و نهایی Lineage منتشر نشده و تنها نسخه‌ی غیر رسمی آن است اما استقبال کاربران از این سیستم عامل (با نصب بیش از ۸۰ هزار نسخه تا این لحظه) نشان می‌دهد که راهی که سیانوژن آغاز کرده بود، هنوز هم طرفدارانی دارد و داستان این رقیب اندروید هنوز تمام نشده است.

اگر شما هم از کاربران سیستم عامل سیانوژن هستید و یا اینکه علاقه‌مند به استفاده از سیستم عامل اندرویدی توسعه یافته‌تر هستید، قطعاً انتشار Lineage خبری بسیار خوبی برای شماست، چراکه با نصب این سیستم عامل رایگان، امکانات جدیدی پیش روی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید