نگاهی گذرا به روند گرمایش زمین از سال ۱۸۸۰ تاکنون

You are currently viewing نگاهی گذرا به روند گرمایش زمین از سال ۱۸۸۰ تاکنون

ناسا با انتشار ویدیویی کوتاه، روند گرمایش زمین در ۱۳۷ سال گذشته را بررسی کرده است. همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، از سال ۱۸۸۰ میلادی که مبنای این گزارش است، روند افزایش دمای زمین به طور مداوم ادامه داشته است.

اگر بخواهیم به طور دقیق به افزایش مداوم دمای کره زمین بنگریم، می‌توان مهم‌ترین اتفاق این سال‌ها، یعنی انقلاب صنعتی را به عنوان عاملی کلیدی برای آغاز روند گرمایش زمین شناخت. انقلابی که هرچند گامی بلند به سوی تکامل زندگی بشری به شمار می‌رود اما تغییر سبک زندگی و مدرنیسم ناشی از آن، آثار جبران ناپذیری را برای کره‌ی خاکی به بار آورده است. آثاری نسل ما و نسل‌های پس از ما روزهای سختی را در تقابل با آن خواهند داشت.

گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی

افزایش دمای کره‌ زمین نه تنها بر شرایط حاکم بر زندگی ما اثر خواهد گذشت بلکه با تغییرات آب و هوایی، چرخه‌ی حیات بر روی زمین را نیز تغییر داده و خواهد. تغییراتی که نتایجی همچون بالا رفتن سطح دریاها در اثر آب شدن یخ‌های قطبی، تغییرات اقلیمی، انقراض گونه‌های جانوری، خشکسالی، طوفان و بسیاری دیگر از پیامدهای طبیعی را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  کربن دی‌اکسید اتمسفر در بالاترین سطح 3 میلیون سال اخیر

شاید برخی افزاد همچون رییس جمهور فعلی امریکا اعتقادی نداشته باشند اما در حال حاضر اجماع جهانی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و نیز کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از منابع تجدید پذیر انرژی بهترین راهکار موجود برای توقف روند افزیش دمای زمین و مقابله با گرمایش زمین است. موضوعی که البته سال‌ها است که مورد بحث مجامع محیط زیستی است و تحقیقات بسیاری روی آن انجام شده است.

اگر شما دغدغه‌ی تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین را دارید و می‌خواهید با راهکارهایی آسان و روزمره برای کاهش تغییرات اقلیمی آشنا شوید، اینفوگرافیک ۶ گام ساده برای جلوگیری از تغییرات اقلیمی را مشاهده کنید. اینفوگرافیکی کوتاه و کاربردی که ۶ راهکار ساده و پیش پا افتاده برای مقابله با تغییرات اقلیمی را به شما یاد می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید