معرفی کتاب نامه‌هایی به یک نویسنده جوان اثر ماریو بارگاس یوسا

You are currently viewing معرفی کتاب نامه‌هایی به یک نویسنده جوان اثر ماریو بارگاس یوسا

اگر علاقه‌مند به نوشتن هستید و یا می‌خواهید از تجربیات یک داستان نویس بزرگ بهره‌مند شوید، کتاب نامه‌هایی به یک نویسنده جوان اثر ماریو بارگاس یوسا، برنده جایزه نوبل سال ۲۰۱۰ میلادی بهترین گزینه برای شما است. یوسا در این کتاب تجربیات خود از نویسندگی را در یازده نامه برای مخاطبش بیان می‌کند، نامه‌هایی که هر یک گوشه‌ای خاص و عمیق از نویسندگی را بررسی و تشریح می‌کند.

اگر در میان همه‌ی شک و شبه‌هایم به حرفه‌ی ادبیات، از یک چیز مطمئن باشم، این است که: یک نویسنده در اعماق درون خود باور دارد که نوشتن بهترین اتفاقی است که برای او روی داده و یا می‌تواند برای او رخ دهد است. زیرا تا آنجا که به او مربوط می‌شود، نوشتن راهی برای زندگی کردن است. در مقابل آنچه او با نوشتن به دست می‌آورد، هیچ دستاورد اجتماعی، سیاسی و مالی ارزشی ندارد.
بخش‌هایی از کتاب نامه‌هایی به یک نویسنده جوان

نامه‌هایی به یک نویسنده جوان از سوی برنده نوبل ادبیات

نوشتن درباره ماریو بارگاس یوسا چندان کار آسانی نیست، چراکه او همه‌ی آن چیزی که یک نویسنده عالی باید داشته باشد را دارد. ماریو بارگاس یوسا سال ۱۹۳۶ در کشور پرو به دنیا آمد. اولین داستان او به نام «عصر قهرمان» را در سال ۱۹۶۳ به چاپ رساند و به سرعت توجهات منتقدین و مخاطبان را به خود جلب کرد. از او تا به حال بیش از ۳۰ رمان و نمایشنامه منتشر شده است که همگی در دسته آثار فاخر ادبیات جهان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:  معرفی کتاب صد سال تنهایی شاهکار گابریل گارسیا مارکز

فهرست جوایز و افتخارات کسب شده توسط ماریو بارگاس یوسا نیز آنقدر بلند بالا است که نوشتن همه‌ی آن‌ها میسر نیست، اما اگر بخواهیم فقط به تعدادی از مهم‌ترین موارد آن اشاره کنیم،‌ می‌توان جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۰، جایزه‌ی پلانتزا در سال ۱۹۹۳، جایزه برترین نویسنده خارجی مستقل بریتانیا در سال ۲۰۰۴، جایزه جهانی ویاگرگیو در سال ۲۰۱۰ و جایزه همینگوی در سال ۱۹۸۵، را نام برد. نشان شوالیه کشور فرانسه، نشان افتخار کشورهای اسپانیا، اتریش، مکزیک، پرو و نیکاراگوئه نیز برخی از افتخارات یوسا هستند.

ماریو بارگاس یوسا را در کنار گابریل گارسیا مارکز می‌توان برترین نویسندگان امریکای لاتین دانست، نویسندگانی که هر دو آثار فاخری دارند و جوایز متعددی کسب کرده‌اند.

اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که کتاب نامه‌هایی به یک نویسنده جوان توسط رامین مولایی به فارسی برگردان شده و توسط نشر مروارید به چاپ رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید