معرفی کتاب صد سال تنهایی شاهکار گابریل گارسیا مارکز

You are currently viewing معرفی کتاب صد سال تنهایی شاهکار گابریل گارسیا مارکز

اگر اهل کتاب خواندن باشید که قطعاً تا به حال کتاب صد سال تنهایی را خوانده‌اید، اگر هم اهل مطالعه نباشید، بعید است که نام این کتاب را تا به حال نشنیده باشید. رمان صد سال تنهایی اثر خارق‌العاده و خواندنی گابریل گارسیا مارکز یکی از مشهورترین آثار ادبیات جهان است. رمانی زیبا، جذاب و پرمفهوم که رئالیسم جادویی را به اوج می‌رساند و تصویری خیال انگیز از زندگی یک نسل را به نمایش می‌گذارد.

آنچه در آن مکاتیب آمده است از ازل تا ابد تکرار ناپذیر خواهد بود، زیرا نسل‌های محکوم به صد سال تنهایی، فرصت مجددی در روی زمین نداشتند.
صد سال تنهایی، گابریل گارسیا مارکز

اولین نسخه کتاب صد سال تنهایی در سال ۱۹۶۷ میلادی و در کشور آرژانتین منتشر شده است. نخستین چاپ این کتاب با تیراژ ۸۰۰۰ نسخه منتشر و در کمتر از یک هفته به فروش رسید که این مورد نیز در زمان خود یک رکورد محسوب می‌شد. از آن زمان تا به امروز این شاهکار ادبی به ۳۷ زبان ترجمه شده و بیش از ۳۰ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته‌ است.

کتاب صد سال تنهایی
طرح جلد کتاب صد سال تنهایی؛ سمت چپ: طرح جلد اولین نسخه کتاب، سمت راست: طرح جلد نسخه ترجمه شده توسط کیومرث پارسای.

گابریل گارسیا مارکز و کتاب صد سال تنهایی

مارکز برای خلق این اثر هنری در سال ۱۹۷۲ جایزه جایزه بین‌المللی ادبیات نوئستات را دریافت کرد و در سال ۱۹۸۲ موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شده است. مارکز نخستین کلمبیایی بود که موفق به کسب جایزه نوبل می‌شد.

در زندگی‌مان از یک جایی به بعد به همه چیز و همه کس بی اعتنا می‌شویم دیگر نه از کسی می‌رنجیم و نه به عشق کسی دل می‌بندیم!
گابریل گارسیا مارکز

در سال‌های گذشته ناشران مختلف ترجمه‌ی فارسی این کتاب را نیز منتشر کرده‌اند که اکثر این موارد، از برگردان انگلیسی به فارسی ترجمه شده‌اند. البته در سال‌های اخیر برخی از ناشرین، ترجمه‌ی مستقیم اسپانیایی به فارسی این کتاب را نیز به چاپ رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید:  فیلم کوتاه تنها اثری تحسین شده از بروک ترانسکی

این روزها به هر کتابخانه، کتاب فروشی و حتی هر سایت فروش آنلاین کتاب و کتاب صوتی بروید، قطعاً با نسخه‌های متنوعی از رمان صد سال تنهایی (از نظر ناشران و مترجمان) روبرو می‌شوید. پس اگر هنوز این شاهکار ادبی را مطالعه نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید و با خواندن آن، تجربه‌ای نو و جادویی را برای خود رقم بزنید.

گذشته دروغی بیش نیست و خاطره بازگشتی ندارد، هر بهاری که می‌گذرد دیگر بر نمی‌گردد و حتی شدیدترین و دیوانه کننده‌ترین عشق‌ها هم حقیقتی ناپایدار است.
صد سال تنهایی، گابریل گارسیا مارکز

«معرفی کتاب صد سال تنهایی» نهمین و آخرین نوشته از مجموعه نوشتارهای نهمین سالگرد تأسیس ای‌پی‌بلاگ است. برای دنبال کردن این مجموعه، برچسب جشن تولد را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید