۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه دوم: خانه‌ی دوم فِرِی

You are currently viewing ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه دوم: خانه‌ی دوم فِرِی

اگرچه خانه‌های مربوط به اواسط قرن پیشین میلادی در سراسر جهان وجود دارند، اما بزرگترین مجموعه از این خانه‌ها در شهر پالم اسپرینگز ایالت کالیفرنیای امریکا واقع شده است. این مجموعه که خانه‌ی دوم فِرِی (Frey II House) نام دارد، محل زندگی آلبرت فری، معمار مشهوری است که متولد و ساکن پالم اسپرینگز بوده است. آلبرت فری این خانه را در دامنه‌ی تپه‌ای در انتهای غربی جاده‌ی تاکویتز کانیون احداث کرده است. همانطور که از نام این خانه مشخص است، خانه‌ی دوم فِرِی، دومین خانه‌ی آلبرت فری در پالم اسپرینگز بوده که این معمار هنرمند، در سال ۱۹۶۴ و پس از پایان مراحل ساخت، به آن نقل مکان کرده است.

خانه‌ی دوم فِرِی
خانه‌ی دوم فِرِی – پالم اسپرینگز، کالیفرنیا

۵ خانه حیرت‌انگیر؛ خانه دوم: خانه‌ی دوم فِرِی در پالم اسپرینگز، کالیفرنیا

فرانک لوید رایت با ساخت خانه‌ای حیرت‌انگیز در طبیعت بکر منطقه‌ی میل ران ایالت پنسیلوانیا در سال ۱۹۳۵، الهام‌بخش جمع کثیری از معماران شد که در سال‌های بعدی خانه‌هایی زیبا و دیدنی در طبیعت بنا کردند. سازه‌هایی که در اقصی نقاط جهان، از امریکا تا عربستان بنا شده‌اند و هر یک به گونه‌ای خاص در دامان طبیعت مأوا گزیده‌اند. جسیکا چرنر، نویسنده‌ی وبسایت ArchitecturalDigest مجموعه‌ای از ۵ خانه حیرت‌انگیز که در دامان طبیعت بنا شده‌اند را جمع‌آوری و معرفی کرده است که ۵ خانه‌ی برتر معرفی شده در این مجموعه، به تناوب در ای‌پی‌بلاگ معرفی خواهند شد. سازه‌هایی چشم‌نواز که هر یک به گونه‌ای خاص و زیبا با طبیعت بکر اطراف خود ادغام شده‌اند. دومین بخش از این مجموعه، خانه‌ای موسوم به «خانه‌ی دوم فِرِی» است که آلبرت فری آن را طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید:  5 خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه نخست: میل ران، پنسیلوانیا

در روزهای آینده به تناوب خانه‌های بعدی معرفی شده در مجموعه ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت، در ای‌پی‌بلاگ معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید