۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه نخست: میل ران، پنسیلوانیا

You are currently viewing ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه نخست: میل ران، پنسیلوانیا

اگر بخواهیم نام یک معمار را به عنوان پیشروترین طراح خانه در محیط طبیعی نام ببریم، بدون شک فرد مورد نظر فرانک لوید رایت است. او با ساخت خانه‌ای حیرت‌انگیز در طبیعت بکر منطقه‌ی میل ران ایالت پنسیلوانیا در سال ۱۹۳۵، الهام‌بخش جمع کثیری از معماران شد که در سال‌های بعدی خانه‌هایی زیبا و دیدنی در طبیعت بنا کردند. سازه‌هایی که در اقصی نقاط جهان، از امریکا تا عربستان بنا شده‌اند و هر یک به گونه‌ای خاص در دامان طبیعت مأوا گزیده‌اند. جسیکا چرنر، نویسنده‌ی وبسایت ArchitecturalDigest مجموعه‌ای از ۱۱ خانه حیرت‌انگیز که در دامان طبیعت بنا شده‌اند را جمع‌آوری و معرفی کرده است که از امروز ۵ خانه‌ی برتر معرفی شده در این مجموعه، به تناوب در ای‌پی‌بلاگ منتشر خواهد شد. سازه‌هایی چشم‌نواز که هر یک به گونه‌ای خاص و زیبا با طبیعت بکر اطراف خود ادغام شده‌اند. نخستین بخش از این مجموعه، خانه‌ای موسوم به «Fallingwater» است که فرانک لوید رایت آن را طراحی کرده است.

خانه اول: Fallingwater در میل ران، پنسیلوانیا
Fallingwater – میل ران، پنسیلوانیا

۵ خانه حیرت‌انگیر؛ خانه اول: Fallingwater در میل ران، پنسیلوانیا

بدون شک فرانک لوید رایت یکی از مشهورترین معماران جنبش مدرن اواسط قرن امریکا است. ساختمان‌هایی نظیر موزه‌ی سالامون آر. گاگنهایم در شهر نیویورک، معبد یونیتی در اوک پارک ایلینوی و خانه‌ی زماستانی خودش در اسکاتسدیل آریزونا، که همگی طراحی‌های فرانک لوید رایت هستند، همگی از محبوب‌ترین سازه‌های بازمانده از دورانی‌اند که استفاده از خطوط صاف در طراحی و مصالح ارگانیک بر ساختمان‌سازی حاکم بودند.

با این حال، شاید بتوان گفت خانه‌ی موسوم به Fallingwater مشهورترین اثری است که فرانک لوید رایت طراحی کرده است، چراکه این خانه بر یک آبشارd طبیعی در منطقه میل ران ایالت پنسیلوانیا (واقع بر روی رودخانه Bear Run) ساخته شده است.

در روزهای آینده به تناوب خانه‌های بعدی معرفی شده مجموعه ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت، در ای‌پی‌بلاگ معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید