توصیه‌های استیون هاوکینگ برای زندگی بهتر

You are currently viewing توصیه‌های استیون هاوکینگ برای زندگی بهتر

وقتی دایان سویر، مجری شبکه ای‌بی‌سی امریکا در مصاحبه‌ی تلویزیونی خود در سال ۲۰۱۰ میلادی از استیون هاوکینگ پرسید که مهمترین توصیه‌های او برای فرزندانش چیست، استیون هاوکینگ در پاسخ به او گفت:

نخست، به خاطر داشته باشید که همواره به بالا و ستارگان بنگرید و نه به پایین و پاهای خود.
دوم، هرگز تلاش کردن را رها نکنید. تلاش کردن به زندگی شما مفهوم و هدف می‌دهد و بدون تلاش، زندگی تهی از مفهوم می‌شود.
سوم، اگر روزی آنقدر خوشبخت بودید که عشق را در زندگی خود بیابید، به یاد داشته باشید که عشق نایاب است و آن را از خود مرانید.

توصیه‌های استیون هاوکینگ برای زندگی بهتر

استیون هاوکینگ فیزیکدان، کیهان‌شناس و نویسنده‌ی شهیر انگلیسی است که تا زمان مرگ در سال ۲۰۱۸ میلادی، ریاست مرکز کیهان‌شناسی نظری دانشگاه کمبریج را برعهده داشت. او که به مدت سی سال (از ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۹ میلادی) دارنده‌ی کرسی ریاضیات لوکاس در دانشگاه کمبریج بود، نویسنده‌ی کتاب‌های مشهور و پرفروشی است که بسیاری از آن‌ها رکورد پرفروش‌ترین کتاب در بریتانیا را بارها جابه‌جا کرده‌اند. تاریخچه زمان، جهان در پوست گردو، مه‌بانگ، گنجینه کیهانی، دریچه‌ای به سوی کیهان و طرح بزرگ برخی از آثار برجای مانده از استیون هاوکینگ هستند. همچنین در سال‌های گذشته فیلم و سریال‌های متعددی از آثار مشهور هاوکینگ اقتباس شده‌اند که نظریه‌ی همه‌چیز، افق و بخش‌هایی از تئوری بیگ بنگ برخی از این آثار هستند.

بیشتر بخوانید:  رهنمودهای میاموتو موساشی برای زندگی بهتر

استیون هاوکینگ که سال‌ها با بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) دست و پنجه نرم می‌کرد، پس از سال‌ها فعالیت علمی و صدالبته نبرد با این بیماری سخت، سرانجام سال ۲۰۱۸ میلادی و در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

One, remember to look up at the stars and not down at your feet.
Two, never give up work. Work gives you meaning and purpose and life is empty without it.
Three, if you are lucky enough to find love, remember it is rare and don’t throw it away.

Stephen Hawking

دیدگاهتان را بنویسید