نوروز ۱۴۰۰ مبارک

You are currently viewing نوروز ۱۴۰۰ مبارک

سال ۱۳۹۹ هم به نقطه‌ی پایان رسیده  و سال نو آمده است. نوروز ۱۴۰۰ حالا آغازین ثانیه‌های خود را می‌گذراند. نوروزی که پیام آور پایان سالی سخت و طاقت فرسا برای همه‌ی جهان است و منادی روزهای نویی است که می‌تواند چهره‌ی دنیای ما را تغییر دهد.

در سالی که ویروس کرونا سراسر دنیا را به خود مشغول کرد و زندگی همه را دستخوش تغییراتی عجیب و غریب کرد، روزگار به گذران خود ادامه داد و ما در چرخه‌ی تکرار طبیعت، امروز به نوروز رسیده‌ایم. نمادی از شروعی مجدد که غم را با شادی، سیاهی را با روشنایی و خشکی را با طراوت جایگزین خواهد کرد.

برآمد باد صبح و بوی نوروز
به کام دوستان و بخت پیروز
مبارک بادت این سال و همه سال
همایون بادت این روز و همه روز
سعدی

نوروز ۱۴۰۰

نوروز در پسِ نامِ ساده‌اش، دنیایی از داستان‌ها و مفهوم‌ها را پنهان کرده است. گفتن از روزِ نو و پیروزی سرسبزی بهار بر سرمای سیاه زمستان و نور بر تاریکی شاید تکراری باشد، اما نوروز هم این است و هم بسیار بسیار فراتر از این مفاهیم ساده. چه آن را شادباشی برای شروع مجدد یک ۳۶۵ روز تازه بدانیم و چه آن را نمادی از تجدید حیات، نوروز با خود نور و گرما و خرمی می‌آورد و جهان را با سرانگشتان هنرمندش به زیباترین شکل ممکن نقاشی می‌کند.

بیشتر بخوانید:  مردم جهان چگونه نوروز را جشن می‌گیرند؟

حالا دیگر سال ۹۹ رفته، نوروز ۱۴۰۰ آمده و جهان لباس نو بر تن کرده است. کاش در این عصر خمودگی، روح یکایک ما هم رختی زرین بر تن کند و لبخندی از سر مهربانی بر لب بگیریم و در سالی که لحظات آغازینش در گذر است، روزگار را کمی متفاوت بگذرانیم و جهان را طرحی نو دراندازیم…

بر چهره گل نسیم نوروز خوش است
در صحن چمن روی دل‌افروز خوش است
از دی که گذشت هر چه گویی خوش نیست
خوش باش و ز دی مگو که امروز خوش است
خیام

مثل هر سال، هم برای همه‌ی کسانی که این چند سطر را خوانده‌اند و هم برای آنان که نخوانده‌اند، سالی پر از شادی، موفقیت و صد البته سلامتی آرزو می‌کنم و امیدوارم آرزوهای همگان، در سال ۱۴۰۰ به خاطره تبدیل شود و شادی همیشه میهمان روح و جان یکایک انسان‌ها باشد…

نوروز ۱۴۰۰ مبارک…

دیدگاهتان را بنویسید