۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه سوم: خانه کوهستانی

You are currently viewing ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه سوم: خانه کوهستانی

طراح سومین خانه منتخب در فهرست ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت یک معمار ایرانی است. میلاد اشتیاقی طراح سازه‌ای به نام خانه کوهستانی است که بر روی دیواره‌‌ای سنگی در جزیره کوادرا، در ساحل شرقی شهر ونکوور ایالت بریتیش کلمبیای کانادا واقع شده است. این سازه در کنار چهار درخت، که به صورت طبیعی در ناحیه رشد کرده و از قبل وجود داشته‌اند ساخته شده و به شکلی چشم نواز با طبیعت کوهستانی منطقه ادغام شده است.

این خانه‌ی چند طبقه، علاوه بر ظاهری زیبا، دارای سازماندهی مناسبی نیز هست و طراحی داخلی خانه دارای بخش‌های مجزایی برای زندگی دو خانواده است. این بخش‌ها از طریق دو راهرو با هم در ارتباط هستند. بنا به درخواست مالک، خانه در سه بخش طراحی شده است، محلی برای سکونت والدین، محلی برای سکونت پسر و عروس خانواده، و محلی برای انجام تمرین‌های ورزشی که البته به عنوان نقطه‌ی اتصال دو واحد مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه کوهستانی
خانه کوهستانی – جزیره کوادرا، ونکوور

۵ خانه حیرت‌انگیر؛ خانه سوم: خانه‌ کوهستانی در جزیره کوادرا، ونکوور

فرانک لوید رایت با ساخت خانه‌ای حیرت‌انگیز در طبیعت بکر منطقه‌ی میل ران ایالت پنسیلوانیا در سال ۱۹۳۵، الهام‌بخش جمع کثیری از معماران شد که در سال‌های بعدی خانه‌هایی زیبا و دیدنی در طبیعت بنا کردند. سازه‌هایی که در اقصی نقاط جهان، از امریکا تا عربستان بنا شده‌اند و هر یک به گونه‌ای خاص در دامان طبیعت مأوا گزیده‌اند. جسیکا چرنر، نویسنده‌ی وبسایت ArchitecturalDigest مجموعه‌ای از ۵ خانه حیرت‌انگیز که در دامان طبیعت بنا شده‌اند را جمع‌آوری و معرفی کرده است که ۵ خانه‌ی برتر معرفی شده در این مجموعه، به تناوب در ای‌پی‌بلاگ معرفی خواهند شد. سازه‌هایی چشم‌نواز که هر یک به گونه‌ای خاص و زیبا با طبیعت بکر اطراف خود ادغام شده‌اند. سومین بخش از این مجموعه، خانه‌ای موسوم به «خانه کوهستانی» است که میلاد اشتیاقی آن را طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید:  5 خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه دوم: خانه‌ی دوم فِرِی

در روزهای آینده به تناوب خانه‌های بعدی معرفی شده در مجموعه ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت، در ای‌پی‌بلاگ معرفی خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید