پویش صفحه هواشناسی مایکروسافت برای کاشت درخت در جنگل‌های کنیا

You are currently viewing پویش صفحه هواشناسی مایکروسافت برای کاشت درخت در جنگل‌های کنیا

چند ماهی می‌شود که شرکت مایکروسافت بخشی جدید در صفحه‌ی هواشناسی وبسایت MSN راه‌اندازی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از این ابزار، در پویش کاشت درخت مایکروسافت در کشورهای کنیا و موزامبیک شرکت کنند. مایکروسافت در واقع حامی مالی پویش درختکاری سازمان خیریه پروژه‌های بازسازی جنگل عدن (Eden Reforestation Projects) است. سازمانی غیرانتفاعی که با هدف درختکاری و بازسازی جنگل‌ها در سراسر دنیا، از جمله در کشورهای کنیا، ماداگاسکار، موزامبیک، برزیل، اندونزی، نپال، هائیتی و فیلیپین مشغول به فعالیت است.

پروژه‌ی بازسازی جنگل‌های کنیا و موزامبیک که با همکاری دولت این کشورها در حال انجام است، شامل بازسازی جنگل‌های کرنا (مانگرو) با هدف دستیابی به پوشش گیاهی ۱۰ درصدی در این کشور است. سازمان خیریه پروژه‌های بازسازی جنگل عدن از سال ۲۰۲۰ میلادی مشغول به فعالیت در این پروژه است و تا به امروز چندین هزار درخت در کشورهای کنیا و موزامبیک کاشته است.

مایکروسافت نیز به عنوان یکی از حامیان پروژه‌ی بازسازی جنگل‌ها کنیا و موزامبیک، با راه‌اندازی کمپینی در صفحه هواشناسی وبسایت MSN از این پروژه حمایت مالی می‌کند. درخت‌های کاشته شده تحت حمایت مایکروسافت در منطقه‌ی موامدودو در حومه‌ی شهر مومباسا، دومین شهر پرجمعیت کنیا و بخش‌هایی از کشور موزامبیک کاشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:  اعلام وضعیت «اضطراری اقلیمی» توسط بیش از 11 هزار پژوهشگر

روند شرکت در پویش کاشت درخت مایکروسافت

روند شرکت در پویش کاشت درخت مایکروسافت بسیار ساده است و کافی است وارد صفحه هواشناسی وبسایت MSN (اینجا) شده و وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید. پس از آن پنجره‌ای در این صفحه باز می‌شود که از شما می‌خواهد در این پویش شرکت کنید (مشابه تصویر بالا). پس از آغاز پویش و کاشت دانه‌ی الکترونیک، نوبت به کسب امتیاز و رشد نهال درخت الکترونیک می‌رسد. شما می‌توانید با انجام چند کار ساده و البته حضور مداوم و همه روزه در این صفحه، کسب امتیاز کنید. در نهایت و با رسیدن به سقف ۱۰ هزار امتیاز، یک درخت با نام شما و البته به هزینه‌ی مایکروسافت در این پروژه کاشته می‌شود. به همین سادگی!

شرکت در این پروژه محدودیتی ندارد و پس از کاشت نخستین درخت، می‌توانید به فعالیت در آن ادامه دهید و به سبزتر شدن کره‌ی زمین کمکی، هر چند کوچک، داشته باشید. نکته‌ی کلیدی در سریع‌تر به نتیجه رسیدن کاشت درخت برای شما، حضور همه‌روزه در صفحه هواشناسی مایکروسافت است. همچنین مایکروسافت بابت کاشت هر درخت، یک گواهی الکترونیک نیز به شما اهدا می‌کند.

پویش درختکاری، همیشه یکی از پویش‌های مورد علاقه‌ی من بوده و هست و البته که بنده هم در این پویش فعال هستم و تا به امروز موفق به کاشت ۳۰ درخت شده‌ام. امیدوارم شما هم به این پویش بپیوندید و با صرف کمتر از یک دقیقه وقت در روز، به کاشت درخت‌های بیشتر کمک کنید…

پویش کاشت درخت مایکروسافت
گواهی الکترونیک اولین و پنجمین درختی که با نام من در پویش کاشت درخت مایکروسافت کاشته شده است.

این پست دارای 4 نظر است

  1. لیمو

    چقدر این کار قشنگه! برام عجیبه که تابحال راجع بهش نشنیده بودم. این خبر باید همه جا حتی روی بیلبوردها باشه. :O

    1. آرش

      آره، متأسفانه خیلی براش تبلیغ نشده اما کار در حال انجامه و مایکروسافت هم هر ماه داره تصاویر جدیدش رو منتشر می‌کنه.
      حتی اگه به هدفشون هم نرسن تلاش خیلی خوبیه و خوبه که فرصتی رو برای درگیر شدن همه فراهم کردن.

  2. علیرضا دادبه

    Very good من ثبت نام کردم و هم اکنون فعال هستم.

    1. آرش

      چه عالی
      به امید کاشت درخت‌های بی‌شمار

دیدگاهتان را بنویسید