۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه چهارم: خانه دولیتل

You are currently viewing ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه چهارم: خانه دولیتل

کندریک بنگز کلاگ که سابقه‌ی کار کردن تحت مدیریت فرانک لوید رایت را دارد، از تجربیات همکاریش با این معمار مشهور بهره برده و خانه‌ای بسیار زیبا به نام خانه دولیتل در منطقه جاشوا تری کالیفرنیای امریکا طراحی کرده است. این سازه‌ی چشم‌نواز که ساخت آن، به سبب مشکلات در دسترسی به محل ساخت، چیزی حدود دو دهه زمان برده، برای زندگی بِو دولیتل، نقاش معاصر و همسرش، جِی، طراحی شده است.

هرچند نمای بیرونی و محل ساخت این خانه شبیه به منازل طراحی شده در فیلم‌های علمی-تخیلی و فضایی است، اما محیط درونی آن بسیار راحت و دلپذیر است و ساکنان این خانه از حضور در آن لذت می‌برند.

خانه دولیتل
خانه دولیتل – جاشوا تری، کالیفرنیا

۵ خانه حیرت‌انگیر؛ خانه چهارم: خانه‌ دولیتل در جاشوا تری، کالیفرنیا

فرانک لوید رایت با ساخت خانه‌ای حیرت‌انگیز در طبیعت بکر منطقه‌ی میل ران ایالت پنسیلوانیا در سال ۱۹۳۵، الهام‌بخش جمع کثیری از معماران شد که در سال‌های بعدی خانه‌هایی زیبا و دیدنی در طبیعت بنا کردند. سازه‌هایی که در اقصی نقاط جهان، از امریکا تا عربستان بنا شده‌اند و هر یک به گونه‌ای خاص در دامان طبیعت مأوا گزیده‌اند. جسیکا چرنر، نویسنده‌ی وبسایت ArchitecturalDigest مجموعه‌ای از ۵ خانه حیرت‌انگیز که در دامان طبیعت بنا شده‌اند را جمع‌آوری و معرفی کرده است که ۵ خانه‌ی برتر معرفی شده در این مجموعه، به تناوب در ای‌پی‌بلاگ معرفی خواهند شد. سازه‌هایی چشم‌نواز که هر یک به گونه‌ای خاص و زیبا با طبیعت بکر اطراف خود ادغام شده‌اند. چهارمین بخش از این مجموعه، خانه‌ای موسوم به «خانه دولیتل» است که کندریک بنگز کلاگ آن را طراحی کرده است.

بیشتر بخوانید:  5 خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت؛ خانه سوم: خانه کوهستانی

در روزهای آینده به تناوب خانه‌های بعدی معرفی شده در مجموعه ۵ خانه حیرت‌انگیز ساخته‌شده در طبیعت، در ای‌پی‌بلاگ منتشر خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید