در جستجوی انگیزه برای فصلی جدید از همه چیز!

You are currently viewing در جستجوی انگیزه برای فصلی جدید از همه چیز!

چند وقتی هست که قصد دارم خیلی از دفترهای زندگیم را ببندم، گذشته را در گذشته رها کنم و فصل جدیدی از همه چیز را شروع کنم! همه چیز را دستخوش تغییر کنم و  همه‌ی ابعاد زندگیم، از سبک زندگی گرفته تا ارتباطاتم با دنیا و آدم‌هایش را به شکل جدیدی تنظیم کنم. به روشی که تا حالا هیچوقت نبوده!

اینکه نیاز به این تغییرات ناشی از کجاست و مثلاً بالا رفتن سن، اتفاقات این روزهای جامعه، اتمام تحصیل یا هر بخش دیگری از زندگی بر این نوع نگاه من اثر دارد، برای خودم هم، حداقل تا امروز مبهم بوده و هست، و هنوز به جواب قانع‌کننده‌ای برای آن دست پیدا نکرده‌ام! با این حال نیاز به تغییرات بنیادی به واقعیتی تبدیل شده که راه فراری از آن ندارم!

ناگفته نماند که این روزها تغییر را از بعضی جنبه‌ها هم شروع کرده‌ام و چند صباحی است که نسبت به قبل بیشتر ورزش می‌کنم، بیشتر کتاب می‌خوانم، به طور منظم چیزهای جدیدی یاد می‌گیرم و هدفمند سریال می‌بینم. با این حال هنوز هم انگیزه‌ی اصلی و قدرتمندی که باعث پیشرفت سریع‌ترم باشد را پیدا نکرده‌ام و آهسته اما به شکل نامحسوسی پیوسته پیش می‌روم!

بیشتر بخوانید:  کاهش بازدید وبلاگ‌ها در برابر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و اثرش بر تولید محتوا

فصلی جدید از ای‌پی‌بلاگ! شاید امروز، شاید وقتی دیگر!

حتی چند روزی است که به این فکر می‌کنم که فصل سوم ای‌پی‌بلاگ را کلید بزنم و تنوع محتوایی و ظاهری وبسایت را تغییر بدهم. با اینکه ظاهر فعلی ای‌پی‌بلاگ بسیار مورد پسند خودم هست، اما شاید در فصل جدید، رنگ غالب بر آن که طیفی از رنگ آبی است را عوض کنم. با این حال این مورد هنوز در حد ایده باقی مانده و فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها خبری از فصل سوم ای‌پی‌بلاگ باشد، هرچند که این روزها در تلاشم تا از هر انگیزه‌ای برای ایجاد تغییر در سبک و سیاق گذران روزها بهره ببرم.

یک نوشته‌ی وبلاگی، چند خط از یک کتاب، یک دیالوگ از سریالی که می‌بینم، یک درخت پسته‌ی کوهی، یک چشمه‌ی کم آب، آواز یک پرنده، یک توپ فوتبال، نسیم نه‌چندان خنک تابستانی، غروب رنگارنگ، یک توییت کوتاه، گپ و گفتگویی با یک دوست راهِ دور و هر اتفاق ساده و کوچک دیگری، این روزها انگیزه‌ای است برای تغییر! حتی اگر مقطعی و گذرا باشد، اما سوختی است برای حرکت در مسیری جدید…

+ اشاره به نکته هم شاید خالی از لطف نباشد که در حین نگارش همین متن، در ذهنم مروری کردم بر فصول گذشته‌ی ای‌پی‌بلاگ که فصل اول با نام شب مرگ در میهن‌بلاگ، پنج سال، و ادامه‌ی آن با انتقال محتوا به اینجا (تا این لحظه) حدود هفت سال طول کشید. با این حال هرگز بهبود آهسته و پیوسته‌ی ظاهر و محتوای وبسایت متوقف نشد و تغییرات مختلفی را پیاده سازی کردم. اما فکر می‌کنم که پیدا کردن انگیزه برای تغییر در نهایت منجر به تغییر در اینجا هم خواهد شد. به هر حال ای‌پی‌بلاگ هم آینه‌ای مجازیست از دنیای جاری هر روز من…

دیدگاهتان را بنویسید