در انتظار عشق؛ برگردان نوشتاری زیبا از راینر ماریا ریلکه

You are currently viewing در انتظار عشق؛ برگردان نوشتاری زیبا از راینر ماریا ریلکه

شاید تمامی اژدهایانی که در زندگیمان دیده‌ایم، شاهزادگانی باشند که در انتظار رفتار زیبا و شجاعانه‌ی ما، حتی برای یک بار هم که شده، بوده‌اند. شاید هرآنچه که ما را می‌ترساند، در ژرفای خود، چیزی درمانده باشد که در انتظار عشق ما است.

باور به عشق می‌تواند چون میراثی برایتان بر جای ماند و ایمان داشته باشید که با عاشقی به چنان قدرت و برکتی خواهید رسید که بی هیچ قدمی به سویی دیگر، سفر خود را تا نهایتِ آرزوهایتان ادامه دهید.

در انتظار عشق از راینر ماریا ریلکه

«در انتظار عشق» برگردان آزاد و همراه با تصرف بخش‌های از کتاب نامه‌هایی به یک شاعر جوان، نوشته‌ی راینر ماریا ریلکه نویسنده و شاعر اتریشی است. راینر ماریا ریلکه یکی از شعرای برجسته‌ی تاریخ کشور اتریش و البته یکی از مهم‌ترین شعرای آلمانی زبان تاریخ بوده است. از این شاعر و نویسنده‌ی پرآوازه آثار متعددی بر جای مانده است که نامه‌هایی به یک شاعر جوان، دفترهای مالده لائوریس بریگه، ریلکه، اشعاری از کتاب ساعات، نامه‌هایی در باب زندگی، کتاب شاعران، رودین و گزیده‌ی اشعار برخی از آن‌ها هستند. بسیاری از آثار راینر ماریا ریلکه در سال‌های گذشته به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند و نسخه‌ی فارسی آن‌ها در دسترس علاقه‌مندان موجود است.

بیشتر بخوانید:  احساسات حقیقی؛ برگردان نوشتاری کوتاه از نیسارگاداتا ماهاراج

نوع نوشتار و لحن بیان داستان‌ها و اشعار راینر ماریا ریلکه چنان متفاوت و خاص بوده است که آثارش نه در قالب نوشتارهای سنتی و نه در قالب نوشتارهای مدرن دسته‌بندی می‌شوند، بلکه آثار او به نوعی حالت بینابینی دارند. همین امر باعث شده است که هنرمندان بسیاری نظیر ویلیام اچ گس، گالوی کینل، سیدنی کییز، استیون اسپندر، رابرت بلای، دبلیو اس. مروین، جان اشبری، توماس پینچون و حتی صادق هدایت نیز از آثار او متأثر شوند.

Perhaps all the dragons in our lives are princesses who are only waiting to see us act, just once, with beauty and courage. Perhaps everything that frightens us is, in its deepest essence, something helpless that wants our love.

Believe in a love that is being stored up for you like an inheritance, and have faith that in this love there is a strength and a blessing so large that you can travel as far as you wish without having to step outside it.

Rainer Maria Rilke, Letters to a Young Poet

دیدگاهتان را بنویسید