بهترین نرم‌افزار مدیریت گذرواژه رایگان در سال ۲۰۲۳

You are currently viewing بهترین نرم‌افزار مدیریت گذرواژه رایگان در سال ۲۰۲۳

پیشرفت فناوری‌ها در عصر دیجیتال اگرچه باعث تسهیل بسیاری از امور روزمره شده، اما دغدغه‌های جدیدی را نیز با خود به همراه آورده است. یکی از مهمترین دغدغه‌ها، مدیریت امن گذرواژه‌های نرم‌افزارها و ابزارهای مورد استفاده در فضای مجازی است. ساخت حساب‌های کاربری متعدد در وبسایت‌ها، نرم‌افزارها و پلتفرم‌های مختلف، نیاز به ابزارهایی برای مدیریت آسانتر نام کاربری (یوزر نیم) و گذرواژه (پسورد) را افزایش داده است. ازاین‌رو در اختیار داشتن یک نرم‌افزار مدیریت گذرواژه مناسب به یکی از نیازهای کاربردی و مهم برای تسهیل امور بدل شده است.

از میان انواع و اقسام نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه، که شامل نسخه‌های رایگان و اشتراکی می‌شوند، انتخاب گزینه‌ای که در عین رفع نیازهای کاربر، کمترین هزینه و بیشترین امنیت را برای او در پی داشته باشد، موضوعی است که کتی مالون، نویسنده‌ای ارشد بخش امنیت وبسایت ای‌اِن‌گجت، در مقاله‌ای به آن پرداخته است. در این مقاله فهرستی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت گذرواژه پولی و رایگان در سال ۲۰۲۳ منتشر شده که در ادامه بهترین نرم‌افزار بخش رایگان را به شما معرفی خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:  فرمت DjVu چیست و چه کاربردی دارد؟

بیت‌واردن؛ بهترین نرم‌افزار مدیریت گذرواژه رایگان

نرم ‌فزار بیت‌واردن (Bitwarden) بهترین نرم‌افزار مدیریت گذرواژه در سال ۲۰۲۳ به انتخاب وبسایت ای‌اِن‌گجت است. نسخه‌ی رایگان این نرم‌افزار، که با نام نسخه شخصی در دسترس کاربران است، شامل امکان مدیریت نامحدود گذرواژه‌ها برای هر تعداد دستگاه (رایانه، تلفن همراه، لپ‌تاپ و …) می‌شود. قابلیتی که حتی از اکثر نرم‌افزارهای اشتراکی هم بهتر است. با این حال مهم‌ترین نقطه ضعف این نرم‌افزار، تک کاربره بودن آن و عدم امکان اشتراک گذرواژه‌‌ها با سایر کاربران است، موضوعی که البته برای کاربردهای شخصی و خانگی چندان محدودکننده نیست.

اساس طراحی نرم‌افزار بیت‌واردن به صورت متن‌باز انجام شده و همین موضوع امکان نقد و بررسی آن در وبسایت GitHub را فراهم می‌کند. قابلیتی که یکی دیگر از نقاط قوت این نرم‌افزار است که می‌تواند موجب ارتقای امنیت آن شود. یکی دیگر از ویژگی‌های نسخه‌ی رایگان بیت‌واردن بررسی امنیتی اطلاعات کاربر نظیر مقایسه با داده‌های مربوط به نشت اطلاعات است. به این ترتیب نرم‌افزار بیت‌واردن به کاربرانی که اطلاعات آن‌ها در خلال نشت اطلاعات پلتفرم‌های مطرح جهانی لو رفته، اطلاع می‌دهد تا کاربر بتواند در کمترین زمان از خطرات احتمالی جلوگیری کند.

همچنین بیت‌واردن دارای نسخه‌های اشتراکی برای اشخاص و خانواده نیز هست که استفاده از آن‌ها امکاناتی نظیر ذخیره فایل‌ها به صورت رمزگذاری‌شده، دسترسی اضطراری، امکان اشتراک نامحدود گذرواژه‌ها و … را فراهم می‌کند.

+ اگر به نرم افزارهای رایگان معرفی شده در اِی پی بلاگ علاقه‌مند هستید، می‌توانید برچسب نرم افزار رایگان را دنبال کنید. همچنین اگر نرم افزار رایگانی را می‌شناسید که امکانات خوبی را ارائه می‌دهد و کمتر مورد توجه واقع شده است، می‌توانید از بخش ارتباط با من و یا نظرات همین مطلب، معرفی کنید تا با نام شما در وبسایت منتشر شود.

این پست دارای 2 نظر است

  1. الیشاع

    سپاس از معرفی این نرم افزار کاربردی. من حقیقتا سعی میکنم پسووردها رو به صورت فیزیکی نگه داری کنم، چون از این موضوع نگران هستم که اگه سیستم هک بشه یا نرم افزار آلوده به ویروس بشه، امنیت پسووردها هم به خطر میفته.

    1. آرش

      درز اطلاعات پسوردها یکی از مهمترین دغدغه‌های همه‌ی ماست با این حال متصل نبودن شبکه‌های مالی ما به دنیا حداقل این مزیت رو داره که خیلی هدف حملات قرار نمی‌گیریم و شدت هک‌ها برای ما کمتر از بقیه نقاط دنیاس.
      البته منم موافقم که توی این شرایط نگهداری فیزیکی پسوردها هم راهکار خوبیه.

دیدگاهتان را بنویسید