HTC 10 بازگشت قدرتمندانه به دنیای پرچمداران

You are currently viewing HTC 10 بازگشت قدرتمندانه به دنیای پرچمداران

شرکت تایوانی اچ تی سی، امروز بالاخره پرچمدار جدیدش HTC 10 را معرفی کرد، هوشمند پرقدرت و جذابی که بسیاری از طرفداران اچ تی سی را هیجان زده کرده است.
HTC این بار بر خلاف سال های گذشته که با به روز رسانی گوشی HTC One سعی در رقابت با سایرین داشت، هوشمند قدرتمند جدیدی را معرفی کرده که نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است، هم زمانی رونمایی HTC 10 و LG G5 هم مانعی برای انعکاس سریع مشخصات این گوشی در وبسایت ها نشده و پرچمدار اچ تی سی نیز سهمی عمده در تیترهای امروز رسانه های دنیای فناوری داشته است. به عنوان مثال Chris Velazco نویسنده وبسایت Engadget، با عنوان «HTC 10 بهترین تلفن هوشمند سال های اخیز اچ تی سی» به استقبال این گوشی رفته و خبر معرفی پرچمدار جدید اچ تی سی را با این سوال آغاز کرده است که «این همان بازگشتی بود که منتظرش بودیم؟»، سوالی که شاید در ماه های آینده پاسخ دقیق آن مشخص شود.
از همه بیم و امیدهای پیرامون این هوشمند تازه وارد که بگذریم، ما می مانیم و سخت افزار و طراحی قدرتمند و منحصر بفرد این گوشی هوشمند.
نخستین بخشی که توجه همگان را به خود جلب می کند، دوربین قدرتمند این گوشی است. دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، البته اولترا پیکسلی (اندازه هر پیکسل ۱٫۵۵µm)، لنز f/1.8 همراه با فناوری های ثبات تصویر اپتیکال (OIS) و لیزر AF. این دوربین قادر به ضبط فیلم با کیفیت ۴K و صدای فوق با کیفیت نیز هست. دوربین جلوی این گوشی نیز هرچند دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی معمولی (۱٫۳۴µm) و لنز f/1.8 است اما برای اولین بار در جهان از فناوری OIS نیز در آن استفاده شده است.
در بخش بلندگو اچ تی سی دوباره از فناوری BoomSound استفاده کرده و به نوعی یاد گوشی های قدیمی تر سری دیزایز را نیز زنده نگه داشته است، سامانه پخش صدای قدرتمندی که در آن از دو بلندگو یکی برای پخش صداهای با فرکانس بالا (tweeter) و از دیگری برای پخش صداهای با فرکانس پایین (woofer) استفاده می شود.

HTC 10 اچ تی سی

مانند سایر پرچمداران فعلی، HTC 10 نیز از تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ همراه با ۴ گیگابایت رم بهره می برد، این گوشی در دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی ارائه خواهد شد که به کمک کارت حافظه MicroSD قابل ارتقا به رقم باورنکردنی ۲ ترابایت است. نمایشگر ۵٫۲ اینچی این گوشی نیز از نوع Super LCD 5 و با کیفیت QHD و اندازه تصویر ۱,۴۴۰×۲,۵۶۰ پیکسل است که به کمک لایه محافظ گوریلا گلس با لبه خمیده محافظت می شود. باتری هوشمند جدید اچی تی سی نیز ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که به لطف فناوری شارژ سریع، در ۳۰ دقیقه ۵۰% شارژ می شود.
واضح ترین مشخصه این گوشی نیز سیستم عامل آن است که اندروید ۶٫۰ موسوم به مارشمالوست.
نسخه ۳۲ گیگاباتی اچ تی سی ۱۰ با قیمت ۷۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد؛ هنوز قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی مشخص نیست.

HTC 10 Lifestyle

این گوشی دارای نسخه اقتصادی تری به نام HTC 10 Lifestyle نیز هست که با تراشه اسنپدراگون ۶۵۲ و رم ۳ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد.

منبعمنبع

دیدگاهتان را بنویسید