CREO Mark 1 اولین پرچمدار استارتاپ هندی CREO

You are currently viewing CREO Mark 1 اولین پرچمدار استارتاپ هندی CREO

این روزها کافی است یک ماه از اخبار فناوری دور باشید و پس از یک ماه به هریک از سایت های معرفی و بررسی تلفن های هوشمندی سر بزنید، با برندها و گوشی های رنگارنگ جدیدی روبرو می شوید. مهم نیست تولید چین و هند باشند یا انگلستان و اسپانیا، مهم اینست که روند رو به رشد تولید گوشی های هوشمند تمامی بازار جهان را فراگرفته و دیگر نوکیا، موتورولا، اپل، سامسونگ، اچ تی سی، سونی و ال جی تنها برندهای بازار جهانی نیستند و شرکت های مختلف چینی و هندی نظیر هواوی، شیائومی، لنوو و … عرصه را بر آن ها تنگ کرده اند و رقابت را سخت تر.
همین چند ماه پیش بود، شرکت چینی LeTV با تبلیغات بین المللی گسترده وارد بازار جهانی هوشمندها شد و البته فروش قابل ملاحظه ای را هم تجربه کرد، در ادامه همین روند، دیروز یک شرکت تازه وارد (استارتاپ) هندی به نام CREO رسماً اولین گوشی که اصطلاحاً پرچمدار این شرکت نیز هست را به بازار معرفی کرد.
CREO Mark 1 پرچمدار شرکت هندی CREO است که مرکز آن در ایالت بنگلور هند است. برخلاف تمرکز شرکت های مختلف برای معرفی هوشمند هایی با سخت افزارهای قدرتمند و تبلغ پیرامون توانایی های آن ها، CREO در کنار استفاده از سخت افزارهای به روز و قوی، روی نرم افزارهای پرچمدارش متمرکز شده و با ارائه امکانات جدید و جذاب به معرفی CREO Mark 1 پرداخته است.
Mark 1 دارای نسخه بهینه شده سیستم عامل اندروید موسوم به FUEL OS است. FUEL OS که توسط شرکت CREO طراحی شده است علاوه بر تمامی امکانات اندروید، دارای ویژگی های خاصی است که می توان به Sense، موتور جستجوی قدرتمند داخلی که با دو بار ضربه روی دکمه Home در دسترس است و قادر به جستجوی همه اطلاعات موجود در گوشی است، Echo، سرویس پست صوتی قدرتمند با قابلیت دسته بندی و کنترل نامه ها، Retriever، مدیریت، ارسال و دریافت اطلاعات، تماس ها و ایمیل ها بین سیم کارت های مختلف شما، notification manager، جعبه دریافت پیام کوتاه هوشمند با قابلیت جدا سازی پیامک های کاری، عادی و… و سیستم پاسخوگویی سریع، نرم افزار حرفه ای دوربین برای ثبت تصاویر آهسته، سلفی سه بعدی و Time Lapse.

CREO Mark 1

یکی دیگر از نکات جالب این شرکت، شعار آن است: هر ماه یک گوشی جدید! برخلاف ظاهر این شعار، منظور این شرکت به روز رسانی ماهانه سیستم عامل گوشی های هوشمند تولیدی بر اساس نظرات کاربران و خواسته های آن هاست. به گفته مسئولان این شرکت، پیش از معرفی و انتشار رسمی به روز رسانی تغییرات موجود در آن منتشر و نظرات کاربران درباره آن بررسی و اعمال خواهد شد.
CREO Mark 1 در کنار نوآوری هایی که در بعد نرم افزاری ارائه می دهد، در بعد سخت افزاری هم چندان دست و پا بسته نیست و با دارا بودن تراشه Helio X10 مدیاتک، پردازشگر ۸ هسته ای ۱٫۹۵ گیگاهرتزی، ۳ گیگابایت رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی قابل ارتقا به ۱۲۸ گیگابایت، دوربین ۲۱ مگاپیکسلی با سنسور IMX230 سونی، قابلیت فیلم برداری ۴K و تصویر آهسته ۱۲۰fps، دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۵٫۵ اینچی QHD، محافظ Gorilla Glass 3 در هر دو طرف و باتری ۳۱۰۰ میلی امپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع  حرف های زیادی برای گفتن دارد.
فروش CREO Mark 1 با قیمت ۳۰۰ دلار از دیروز آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید