اینترنت اکسپلورر پس از حدود ۲۷ سال فعالیت بازنشسته می‌شود

You are currently viewing اینترنت اکسپلورر پس از حدود ۲۷ سال فعالیت بازنشسته می‌شود

شرکت مایکروسافت رسماً اعلام کرده است که مرورگر خاطره‌انگیز اینترنت اکسپلورر پس از حدود ۲۷ سال فعالیت، امروز (۱۵ جولای ۲۰۲۲) بازنشسته می‌شود. مرورگری که نخستین بار در سال ۱۹۹۵ میلادی رونمایی شد، کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به تاریخ خواهد پیوست و در کنار محصولات خاطره‌انگیز دیگر مایکروسافت نظیر ویندوز ۷ و ویندوز ایکس‌پی قرار خواهد گرفت.

به گفته‌ی مایکروسافت، از فردا همه‌ی کسانی که مرورگر اینترنت اکسپلورر را در سیستم عامل خود باز کنند، به مرورگر جدیدتر این شرکت یعنی مایکروسافت اج منتقل خواهند شد و این مرورگر پیشرفته و تازه نفس، جانشین اینترنت اکسپلورر خواهد شد.

مرورگر اینترنت اکسپلورر امروز بازنشسته می‌شود

ماه می سال جاری میلادی (۲۰۲۲) بود که مایکروسافت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که در تاریخ ۱۵ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی، پشتیبانی از مرورگر اینترنت اکسپلورر به اتمام خواهد رسید و این مرورگر دیگر به‌روز نخواهد شد. این شرکت در همان کنفرانس نیز مرورگر مایکروسافت اج را جانشین اینترنت اکسپلورر نامید و از کاربران خواست که پس از بازنشسته شدن اینترنت اکسپلورر به این مرورگر کوچ کنند.

مرورگر مایکروسفات اج نه‌فقط از مرورگر اینترنت اکسپلورر سریع‌تر، ایمن‌تر و مدرن‌تر است، بلکه امکان مشاهده‌ي وبسایت‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی قدیمی را هم فراهم می‌کند.
بخشی از بیانیه‌ی مایکروسافت

بدون شک اگر شما هم از بازماندگان دوره‌ی مودم‌های دیال‌آپ و ویندوزهای ۹۸ یا ایکس‌پی باشید، تجربه‌ی کار با مرورگر اینترنت اکسپلورر و کرش‌های گاه و بیگاه آن را دارید. مرورگری که در دورانِ پیش از محبوب شدن فیسبوک، گوگل و تیک‌تاک، تنها راهِ دسترسی به دنیای اینترنت بود و بسیاری از ما به واسطه‌ی همین مرورگر با اینترنت آشنا شده‌ایم.

مرورگر اینترنت اکسپلورر به لطف نصب پیش‌فرض در سیستم عامل ویندوز، سال‌ها به عنوان محبوب‌ترین مرورگر جهان، دروازه‌ای بود برای ورود به دنیای فناوری. دروازه‌ای که البته کم کم جای خود را به مرورگرهای جدید و پیشرفته‌تری نظیر موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم داد و حالا با تصمیم مایکروسافت، پس از حدود ۲۷ سال، به تاریخ می‌پیوندد. شاید بهترین توصیف برای روزی که مرورگر اینترنت اکسپلورر به پایان راه خود می‌رسد، عنوانی باشد که وبسایت روزنامه یواس‌ای تودی برای آن انتخاب کرده است:

پایان یک عصر…

دیدگاهتان را بنویسید