وبلاگ‌نویسی در توییتر؛ توییتر در حال آزمایش امکانی برای نوشتن یادداشت‌های بلند است

You are currently viewing وبلاگ‌نویسی در توییتر؛ توییتر در حال آزمایش امکانی برای نوشتن یادداشت‌های بلند است

چند روز پیش (۲۲ جولای ۲۰۲۲) توییتر رسماً از آزمایش قابلیتی به تام توییتر رایت (Twitter Write) رونمایی کرد که در آن به کاربران اجازه می‌دهد یادداشت‌ها و متون طولانی خود (Notes) را نیز در توییتر منتشر کنند. قابلیتی که شباهت بسیار زیادی به شیوه‌ی مرسوم وبلاگ‌نویسی دارد و حالا این امکان وجود دارد که در آینده‌ی نزدیک شاهد ایجاد امکان وبلاگ‌نویسی در شبکه‌ اجتماعی توییتر باشیم.

توییتر اعلام کرده است که در نخستین فاز آزمایش توییتر رایت، گروه کوچکی از نویسندگان در امریکا، کانادا، انگلستان و غنا می‌توانند یادداشت‌های بلند خود را در توییتر منتشر کنند. این یادداشت‌ها در داخل و خارج از وبسایت و نرم افزار کاربردی توییتر برای اکثر کاربران در سراسر جهان قابل مشاهده است. به گفته‌ی توییتر، یک زبانه جدید با نام رایت (Write) به پنل کاربرانی که این امکان برای آن‌ها فعال شده‌، افزوده شده است. این کاربران می‌توانند با ورود به این بخش، به راحتی یادداشت‌های بلند خود را در توییتر منتشر کنند. همچنین توییتر برای راهنمایی این دسته از کاربران فایلی تصویری را منتشر کرده است که مراحل انتشار یادداشت‌های بلند را مرحله به مرحله تشریح می‌کند.

وبلاگ‌نویسی با توییتر رایت

توییتر رایت به کاربران این فرصت را می‌دهد که ضمن نگارش یادداشت‌هایی بلند، محتوای چندرسانه‌ای نظیر عکس، ویدئو و GIF را نیز به متن خود اضافه کرده و محتوایی مفصل‌تر، شبیه به آنچه در وبلاگ‌نویسی مرسوم است را در توییتر با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. مشابه با توییت، یادداشت‌های منتشر شده در توییتر نیز دارای لینک اختصاصی هستند و کاربران می‌توانند آن‌ها را توییت و بازتوییت (بازنشر توییت) کرده و یا در نرم افزارهای پیام‌رسان برای هم ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:  اینترنت اکسپلورر پس از حدود 27 سال فعالیت بازنشسته می‌شود

معرفی قابلیت توییتر رایت و راه‌اندازی احتمالی آن برای تمامی کاربران می‌توانند توییتر را به ابزار وبلاگ‌نویسی قدرتمند و صد البته رقیبی سرسخت برای سرویس‌های وبلاگ‌نویسی مرسوم فعلی نظیر وردپرس و مدیوم تبدیل کند. باید منتظر ماند و دید که آیا توییتر در نهایت امکان نگارش یادداشت‌های بلند و قابلیت توییتر رایت را برای تمامی کاربران فعال خواهد کرد و سرنوشت وبلاگ‌نویسی در توییتر به چه صورتی خواهد بود.

این پست دارای 2 نظر است

  1. لیمو

    این نظر شخصی منه و ممکنه کلا از نظر فنی رد بشه اما فکر میکنم محیط توییتر هم مثل بقیه شبکه‎های اجتماعی دستخوش تغییرات ناخوشایند(برای من) شده که انگار باز هم با جمعی کم سن و سال، منفعت طلب و بدون هیچ دانشی مواجه هستیم!

    1. آرش

      تلاششون برای به‌روز بودن جذب مخاطبای جدید که اکثراً سن و سال کمی دارن، خود به خود باعث دور شدن قدیمیا می‌شه.
      مثل همین داستان وبلاگ‌نویسی که خیلی از قدیمیا دیگه نیستن…

دیدگاهتان را بنویسید