ویندوز ۷ به تاریخ پیوست؛ پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز محبوب

You are currently viewing ویندوز ۷ به تاریخ پیوست؛ پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز محبوب

بالاخره زمان خداحافظی با ویندوز ۷ هم فرا رسید و حالا این نسخه محبوب از سیستم عامل مایکروسافت به آخر خط رسیده است. ویندوزی که روزگاری پرچمدار محصولات مایکروسافت بود و رکوردها را یکی پس از دیگری جابه‌جا می‌کرد، حالا مثل ویندوز ایکس‌پی، دیگر سیستم عامل محبوب مایکروسافت، به تاریخ پیوسته است.

پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ به آن معناست که این شرکت به‌روزرسانی آن را متوقف کرده و دیگر از این محصول پشتیبانی فنی نخواهد کرد. به این ترتیب کسانی که از نسخه اصلی ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، بایستی به ویندوز ۱۰ کوچ کنند.

مایکروسافت در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۰۹ و زمانی که از ویندوز ۷ رونمایی کرد، متعهد شده بود که این محصول را تا ۱۰ سال پشتیبانی کند. حالا این ۱۰ سال به پایان رسیده است و دیگر از این ویندوز پشتبانی نخواهد شد. بنابراین شرکت مایکروسافت می‌تواند تمرکز سرمایه خود را به پشتیبانی از فناوری‌های جدید و تجربه‌های عالی جدید معطوف کند.
بخشی از پیام مایکروسافت در صفحه اعلام پایان پشتیبانی از ویندوز ۷

۱۰ سال با ویندوز ۷

ویندوز هفت در ماه اکتبر سال ۲۰۰۹ میلادی، توسط استیو بالمر، مدیر عامل وقت شرکت مایکروسافت به طور رسمی رونمایی شد. ویندوزی که با ارائه تجربه‌ای پایدارتر از نسخه پیش از خود، ویندوز ویستا، محبوبیت بسیاری را به دست آورد و تجربه موفق ویندوز ایکس‌پی را برای شرکت مایکروسافت تکرار کرد. اگرچه در سال‌های گذشته و با پیشنهاد ارتقاء رایگان ویندوز‌های ۷ و ۸ به ویندوز ۱۰ که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ توسط مایکروسافت ارائه شد، میزان استفاده از این ویندوز محبوب کاهش یافته،‌ اما هنوز هم کاربران زیادی از این سیستم عامل استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  مایکروسافت ویندوز صدرنشین بی رقیب بازار سیستم عامل های دسکتاپ

پایان پشتیبانی ویندوز ۷ البته برای ما در ایران، حداقل در کوتاه مدت، خیلی تغییر خاصی ایجاد نمی‌کند، چراکه اکثر ویندوزهای مورد استفاده کاربران داخلی به صورت غیرقانونی فعال شده‌اند و عملاً شامل پشتیبانی مایکروسافت نمی‌شوند. با این حال پایان پشتیبانی مایکروسافت از این ویندوز، موجب ترغیب سایر تولیدکنندگان نرم افزار نظیر آنتی‌ ویروس‌ها و مرورگرها به رها کردن آن می‌شود. اتفاقی که برای ویندوز ایکس‌پی هم رخ داده و دیگر نسخه‌های جدید نرم افزارها را نمی‌توان در این سیستم عامل نصب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید