آفیس موبایل ؛ ادغام ورد، اکسل و پاورپوینت در یک اپلیکیشن

You are currently viewing آفیس موبایل ؛ ادغام ورد، اکسل و پاورپوینت در یک اپلیکیشن

حدود سه ماه پیش، یعنی نوامبر ۲۰۱۹ میلادی بود که شرکت مایکروسافت نسخه‌ای آزمایشی از اپلیکیشن آفیس موبایل را رونمایی کرد که در آن سه نرم افزار محبوب این مجموعه شامل ورد، اکسل و پاورپوینت را در یک اپلیکیشن ادغام کرده بود.

به گفته مایکروسافت ادغام این سه نرم افزار در یک اپلیکیشن علاوه بر کاهش فضای مورد نیاز برای نصب نرم افزار، تجربه کاربری را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کند. پس از گذشت چند ماه، حالا نسخه‌ی رسمی اندروید مایکروسافت آفیس موبایل در گوگل پلی و نسخه رسمی آی‌او‌اس در اپ استور قرار داده شده‌اند.

آفیس موبایل و توسعه قابلیت‌های جدید

شاید مهم‌ترین ویژگی مایکروسافت آفیس موبایل ادغام سه نرم افزار اصلی مجموعه آفیس باشد، اما این مجموعه ابزارها و قابلیت‌های جدیدی را هم در خود جای داده است. این ابزارها شامل ابزار تبدیل تصویر به فایل‌های قابل ویرایش ورد و اکسل، ابزار اسکن پی‌دی‌اف، قابلیت انتقال فایل بین دستگاه‌ها، ایجاد نوشته (نوت) و اسکن کدهای QR هستند. البته برنامه مایکروسافت برای توسعه این اپلیکیشن به همین موارد محدود نشده و به گفته‌ی مسئولان مایکروسافت، در چند ماه آینده ویژگی‌های بیشتری را در مایکروسافت آفیس موبایل شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:  آموزش رمزگذاری فایل‌های مایکروسافت آفیس

یک نکته کوچک درباره این اپلیکیشن جدید هم این است که نسخه آی‌اواس آن از ویژگی حالت تاریک (دارک مود) پشتیبانی می‌کند و همین موضوع امکان ارائه این ویژگی برای نسخه اندروید را هم تأیید می‌کند.

مایکروسافت آفیس موبایل یک نرم افزار رایگان است اما کسانی که از حساب کاربری خود در مایکروسافت یا سایر شرکت‌ها برای ورود به اپلیکیشن استفاده کنند، قادر خواهند بود که فایل‌های خود را در فضای ابری ذخیره سازی کنند. این اپلیکیشن در اندروید به ۶۸ و در آی‌اواس به ۲۰ زبان در دسترس است.

کاربرانی هم که به طور رسمی از امکانات آفیس ۳۶۵ یا مایکروسافت ۳۶۵ استفاده می‌کنند و نسخه‌ی تجاری آن‌ها را خریداری کرده‌اند، به شکل سابق امکانات ویژه‌ای که در اپلیکیشن‌های مجزای ورد، اکسل و پاورپوینت در دسترس داشتند را در اختیار خواهند داشت و ادغام این سه نرم افزار، تغییری در ویژگی های نسخه تجاری ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید