استعفای بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت برای تمرکز بر فعالیت‌های بشردوستانه

You are currently viewing استعفای بیل گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت برای تمرکز بر فعالیت‌های بشردوستانه

بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، از سمتش به عنوان عضو هیئت مدیره این شرکت استعفا داد. علت استعفای بیل گیتس علاقه او به تمرکز بیشتر بر فعالیت‌های بشردوستانه، به خصوص در حوزه بهداشت جهانی عنوان شده است.

گیتس که یکی از بنیان‌گذران غول ردموند نشین فناوری در سال ۱۹۷۵ بوده است، از سال ۲۰۰۸ فعالیت همه روزه خود در این شرکت را متوقف کرده بود. البته او تا سال ۲۰۱۴ رییس هیئت مدیره مایکروسافت بوده است و از آن پس هم عضو هیئت مدیره باقی مانده است.

خروج بیل گیتس از هیئت مدیره به معنی پایان همکاری او مایکروسافت نیست. او همچنان به عنوان مشاور فناوری سادتیا نادلا، مدیر عامل و چند مدیر بلند پایه شرکت، فعالیت خواهد داشت و به پیشرفت مایکروسافت کمک خواهد کرد.

کار کردن با بیل گیتس افتخار بزرگی برایم بوده و در این سال‌ها چیزهای بسیار زیادی را از او آموخته‌ام. او شرکت ما را با باور به توانایی گسترش آزاد نرم افزارها و شوق بسیاری برای رفع چالش‌های افراد مختلف بنیان گذاشت. واقعاً از دوستی با او خوشحالم و بی‌صبرانه منتظرادامه کار با او برای درک بهتر هدفمان، توامند سازی هر شخص و سازمانی در جهان برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر هستم.
بخشی از بیانیه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت

بیشتر بخوانید:  بیل گیتس: بابت Control-Alt-Delete متأسفم!

استعفای بیل گیتس برای کمک به بهداشت جهانی

گزارش‌ها حاکی از این است که بیل گیتس قصد دارد فعالیت‌های بشردوستانه خود در زمینه سلامت و بهداشت جهانی را افزایش دهد. بنیاد خیریه بیل و میلاندا گیتس، از زمان تأسیس در سال ۲۰۰۰ تا به حال بیش از ۵۰ میلیارد دلار را صرف امور خیریه کرده است. این بنیاد بزرگ‌ترین بنیاد خیریه در سراسر جهان محسوب می‌شود. همچنین او یکی از بنیان‌گذاران پویش Giving Pledge است که در آن افراد ثروتمند بخشی از سرمایه خود را برای کمک به فقرا اهدا می‌کنند.

در حالی که جهان با همه‌گیری ویروس کرونا روبرو شده است، حضور چهره‌ای بزرگ نظیر بیل گیتس در خط مقدم نبرد با این ویروس می‌تواند گامی مهم برای غلبه جهانی بر آن باشد. به خصوص که علت استعفای بیل گیتس از مایکروسافت نیز کمک به بهداشت جهانی عنوان شده است. در واقع، جهان بیش از هر زمان دیگری به افرادی مثل بیل گیتس نیاز دارد. افرادی که دغدغه کمک به همه مردم جهان را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید