معرفی منابعی معتبر برای دریافت اطلاعات و اخبار کرونا ویروس

You are currently viewing معرفی منابعی معتبر برای دریافت اطلاعات و اخبار کرونا ویروس

با گسترش ویروس کرونا یا کووید-۱۹ در سراسر جهان و همه‌گیری این بیماری، موج انتشار آمار، اخبار و اطلاعات غیرواقعی و البته شایعه‌سازی در اینترنت آغاز شده است. در حالی که شاید تأثیر هراس از کرونا ویروس را بتوان هم‌رده و حتی خطرناک‌تر از اصل ویروس دانست، نیاز به دریافت اخبار درست، توصیه‌های بهداشتی و اطلاعات قابل اعتماد پزشکی برای پیشگیری از بیماری، بیش از پیش اهمیت دارد.

اولین و شاید معتبرترین منبع بین‌المللی برای دریافت اخبار و توصیه‌های بهداشتی مرتبط با هر بیماری همه‌گیر، از جمله کرونا ویروس، وبسایت سازمانی جهانی بهداشت است. این نهاد بین‌المللی که وابسته به سازمان ملل متحد است، صفحه‌ای اختصاصی (اینجا) برای انتشار اطلاعات و توصیه‌های بهداشتی مربوط به کرونا راه ‌اندازی کرده است.

مرکز کنترل و پیش‌گیری بیماری‌ امریکا (CDC) هم صفحه‌ای مخصوص اخبار و اطلاعات ویروس کرونا (اینجا) راه اندازی کرده است که در آن آخرین آمار، اطلاعات، یافته‌های علمی و توصیه‌های بهداشتی مرتبط با این بیماری را منتشر می‌کند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران هم با راه‌اندازی یک صفحه اختصاصی برای کمیته اپیدمیلوژی کووید-۱۹ (اینجا)، مجموعه‌ای از مقالات، گزارش‌ها و تحقیقات مرتبط با کرونا را منتشر می‌کند. البته در سایر صفحات وبسایت رسمی وزارت بهداشت هم اخبار و اطلاعات مرتبط با این بیماری منتشر می‌شود.

خبرگزاری ایرنا هم با ایجاد یک صفحه (اینجا) برای پوشش خبری ویژه کرونا، جدیدترین اخبار و گزارش‌های مرتبط با این ویروس را منتشر می‌کند.

غول‌های فناوری و کرونا ویروس

غول‌های فناوری جهان هم از قافله اطلاع‌رسانی درباره ویروس کرونا جا نمانده‌اند. مایکروسافت با ایجاد یک صفحه اختصاصی برای بیماری کووید موتوری جستجوی بینگ (اینجا) جدیدترین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و درگذشتگان این بیماری را در کنار آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با آن‌ها منتشر می‌کند. آمار ارائه شده در این صفحه به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌شود و منبع آن، آمار رسمی ارائه شده توسط دولت‌ها است.

گوگل هم صفحه‌ای اختصاصی (اینجا) برای کووید-۱۹ ایجاد کرده است که در آن جدیدترین توصیه‌ها، اخبار، آمار و داده‌های آماری موتور جستجوی گوگل درباره کرونا را منتشر می‌کند. اینستاگرام هم با افزودن بخش «خانه بمانیم» در استوری‌ها، سعی در ترغیب کاربران به در خانه ماندن کرده است.

منابع در دسترس برای کسب اطلاعات لازم در مورد بیماری کرونا به این موارد محدود نیست اما نباید فراموش کنیم که آگاهی از توصیه‌های بهداشتی لازم و رعایت آن‌ها برای مقابله با این ویروس کافی است و نباید با غرق شدن در اخبار و شایعات، آرامش خود و خانواده را بر هم بزنیم؛ چراکه به گفته پزشکان، سطح ایمنی بدن با آرامش فردی رابطه‌ای مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید