نئون: انسان مصنوعی شرکت سامسونگ رسماً رونمایی شد

You are currently viewing نئون: انسان مصنوعی شرکت سامسونگ رسماً رونمایی شد

پس از ماه‌ها برنامه تبلیغاتی و ارائه ویدئوهای کوتاه و خیره کننده، شرکت کره‌ای سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 به طور رسمی از نسل اول انسان‌های مصنوعی خود، موسوم به نئون (Neon) رونمایی کرد.

نئون محصول بخش فناوری‌های شرکت سامسونگ، به نام star labs است. نام star labs پیش از این در مجموعه کمیک‌های ابر قهرمانی سوپرمن هم استفاده شده است و قرض گرفتن این نام برای آزمایشگاه تحقیقات هوش مصنوعی سامسونگ، به نوعی جالب توجه و کنایه آمیز نیز هست.

بنا بر ادعای سامسونگ، نئون «به شکل بصری واقعی است، دارای هوش و احساسات است، نه یک هوش مصنوعی و نه رابط بصری اینترنتی بلکه یک دوست برای شما است». این انسان مصنوعی قادر است به زبان‌های مختلفی مثل انگلیسی، اسپانیایی، هندی و چینی سخن بگوید و در تعامل با انسان، یاد بگیرد و خود را سازگار کند.

بیشتر بخوانید:  5G را فراموش کنید، سامسونگ همین حالا در حال توسعه‌ی 6G است

نئون واقعاً چیست؟

اگر بخواهیم بر مبنای اطلاعاتی که تا به حال در دسترس است ویژگی‌های محصول جدید سامسونگ را بررسی کنیم، با یک دستیار هوشمند روبرو هستیم که قابلیت یادگیری دارد و با افزوده شدن یک چهره به آن، چیزی شبیه به یک انسان مجازی است. چهره‌ای که برگرفته از چهره هیچ انسان دیگری نیست و به طور کاملاً رایانه‌ای ساخته شده است.

نئون گونه جدیدی از حیات است. میلیون‌ها گونه حیات مختلف در سیاره ما وجود دارد و ما هم می‌خواهیم یک گونه جدید به آن‌ها اضافه کنیم.
پراناو میستری مدیرعامل استار لبز در کنفرانس خبری رونمایی از نئون (به نقل از The Verge)

این پروژه بخشی از فناوری Core R3 شرکت سامسونگ است که هدف از توسعه آن پاسخگویی به نیازهای کاربران (انسان‌ها) در کمترین زمان ممکن (کمتر از چند میکرو ثانیه) است. پروژه‌ای نوآورانه که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و قطعاً در آینده نه چندان دور بیشتر از آن خواهیم شنید.

ورای اطلاعات کم و ناچیزی که شرکت سامسونگ درباره نئون در اختیار رسانه‌ها و کاربران قرار می‌دهد، اما چنین تصویری از انسان هوشمند و مصنوعی در فیلم‌های تخیلی دهه ۸۰ میلادی هالیوود هم دیده شده است. انسانی مجازی که با شما حرف می‌زند، اخبار برایتان می‌خواند، آدرس‌ها را پیدا می‌کند و موسیقی پخش می‌کند.

برای پیگیری اخبار و کسب اطلاعات بیشتر درباره این پروژه می‌توانید سایت رسمی پروژه نئون (اینجا) را مشاهده و دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید