۵G را فراموش کنید، سامسونگ همین حالا در حال توسعه‌ی ۶G است

You are currently viewing ۵G را فراموش کنید، سامسونگ همین حالا در حال توسعه‌ی ۶G است

با اینکه شبکه‌های نسل پنجم و به تبع آن تلفن‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم هنوز توسعه‌ی آنچنانی پیدا نکرده‌اند و عملاً ۵G هنوز کاملاً تجاری سازی نشده است اما خبرها حاکی از این است که سامسونگ کار بر روی نسل بعدی شبکه‌های ارتباطی ۶G را از همین حالا آغاز کرده است.

به گزارش وبسایت Korea Herald، شرکت سامسونگ مرکز تحقیقاتی جدیدی را راه اندازی کرده است که هدف اصلی آن، توسعه‌ی ۶G است.

این واحد تحقیقاتی «مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته» نام دارد و بخشی از سازمان تحقیق و توسعه‌ی بخش تحقیقاتی سامسونگ در سئول است.

تیم فعلی در حال بر روی استاندارهای فناوری ارتباطی در جهت توسعه‌ی پژوهش‌های پیشرو برای شبکه‌های نسل ششم است.
– یکی از مسئولان سامسونگ

بیشتر بخوانید:  پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس 10 رسماً رونمایی شد

۶G از ایده تا عمل

به غیر از دونالد ترامپ، رییس جمهور جنجالی ایالات متحده که در توییتی از شرکت‌های فناوری امریکایی خواست نسل پنجم و ششم را با سرعت بیشتری توسعه دهند، بسیاری از کاربران اطلاعات خاصی از فناوری ۶G و کارایی آن در شبکه‌های ارتباطی ندارند. موضوعی که چندان دور از انتظار هم نیست و بدون شک هنوز برای بررسی دقیق کارایی این فناوری بسیار زود است. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت که حداقل چند سالی زمان لازم است تا شاهد نمونه‌های عینی‌تری از ۶G و معرفی ویژگی‌های خاص آن باشیم.

در حال حاضر، بحث‌هایی درباره‌ي ۶G، نسل بعدی فناوری ۵G و ضرورت توسعه‌ی آن در کشورهای اروپایی، چین و ایالات متحده وجود دارد. پروژه‌های اولیه‌ی توسعه‌ي این نسل همین حالا هم در برخی از کشورهای جهان در حال اجرا هستند.
– بخشی از متن منتشر شده در صفحه‌ی بخش تحقیقاتی سامسونگ

جای تعجب نیست که گزارش منتشر شده اطلاعات تکمیلی بیشتری را در خود نداشته باشد؛ تنها نکته‌ی دیگر آن، این موضوع است که این مرکز تحقیقاتی جدید، پروژه‌هایی درباره‌ی فناوری رباتیک و هوش مصنوعی را هم توسعه خواهد داد.

تصویر: صفحه‌ی بخش تحقیقاتی سامسونگ

 

دیدگاهتان را بنویسید