سهراب مرادی دومین مدال طلای المپیک کاروان ایران را به دست آورد

You are currently viewing سهراب مرادی دومین مدال طلای المپیک کاروان ایران را به دست آورد

سهراب مرادی وزنه بردار دسته‌ی ۹۴ کیلوگرم کشورمان با قهرمانی در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، دومین مدال طلای کاروان المپیک ایران در این مسابقات را به دست آورد.

سهراب مرادی با مهار وزنه های ۱۸۲ کیلوگرمی در یک ضرب و ۲۲۱ کیلوگرمی در دو ضرب، با مجموع ۴۰۳ کیلوگرم، موفق به کسب مدال طلای مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو شد.

سهراب مرادی ، از محرومیت تا قهرمانی المپیک

مرادی که در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ قهرمان آسیا شده بود، در مسابقات جهانی چندان خوش شانس نبود و تنها یک مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان را کسب کرده بود. مثبت اعلام شدن نتیجه دوپینگ او در مسابقات آسیایی ۲۰۱۳ آستانه‌ی قزاقستان، خبری تکان دهنده بود که محرومیتی دو ساله برای او به همراه داشت.

با پایان محرومیت و بازگشت به میادین، سهراب مرادی بازهم توانایی هایش را به رخ جهانیان کشید و با قهرمانی در معتبرترین مسابقات جهان، المپیک، بزرگترین افتخار دوران ورزشیش را کسب کرد.

مدال طلای سهراب مرادی، دومین مدال طلای تیم وزنه برداری و کاروان المپیک ایران است. پیش از این کیانوش رستمی نیز در دسته‌ی ۸۵ کیلوگرم، با شکستن رکورد جهان و المپیک، اولین مدال طلای ایران در این مسابقات را به دست آورده بود. در ادامه‌ی مسابقات وزنه برداری، بهداد سلیمی، وزنه برداردسته‌ی فوق سنگین، که مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن را نیز به دست آورده است، به مصاف حریفان خواهد رفت.

با کسب دومین مدال طلا، ایران با ۱۳ پله صعود در جدول مسابقات، از رتبه‌ی ۳۴ به رتبهِ ۲۱ رسید. در حال حاضر ۸ تیم با دو مدال طلا در جدول مسابقات حضور دارند که نیوزلند با ۲ مدال طلا و ۶ مدال نقره بهترین نتایج را کسب کرده و صاحب رتبه‌ی ۱۴ المپیک است و ایران با کسب تنها دومدال طلا، بدون نقره و بدون برنز در رده‌ی ۲۱ جای گرفته است.

تا این لحظه، امریکا با ۲۴، چین با ۱۳ و بریتانیا با ۱۰ مدال طلا، مقام های او تا سوم جدول مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو را در اختیار دارند.

منبع: ای پی بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید