کیانوش رستمی با شکستن رکورد المپیک اولین مدال طلای ایران را کسب کرد

You are currently viewing کیانوش رستمی با شکستن رکورد المپیک اولین مدال طلای ایران را کسب کرد

کیانوش رستمی وزنه بردار دسته ی ۸۵ کیلوگرم، اولین مدال طلای المپیک کاروان ایران در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب و رکورد المپیک را نیز شکست.

نماینده ی کرمانشاهی ایران در المپیک، در رقابتی سخت با وزنه برداران سایر کشورها، با مهار وزنه های ۱۷۹ کیلوگرمی در یک ضرب و ۲۱۷ کیلوگرمی در دو ضرب، با مجموع ۳۹۶ کیلوگرم، ضمن شکستن رکورد المپیک در دو ضرب و مجموع و نیز رکورد جهان در مجموع، به اولین مدال طلای المپیک خود دست یافت.

کسب اولین مدال کاروان ایران در المپیک، برای کیانشو رستمی چندان غیر منتظره هم نبود، او در المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز با کسب مدال برنز، که بعدها به دلیل اثبات دوپینگ نفر دوم، به مدال نقره تبدیل شد، اولین مدال کاروان ایران در المپیک را کسب کرده بود.

کیانوش رستمی و شکستن دوباره رکود جهان

کیانوش رستمی که چند وقتی است، با برنامه اختصاصی خود و بدون مربی در مسابقات شرکت می کند، او پیش تر نیز موفق به شکستن رکورد جهان و کسب مدال طلای مسابقات جهانی نیز شده بود.

در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۵ میلادی، رستمی با مهار وزنه های ۱۷۸ و ۲۱۳ در یک ضرب و دو ضرب و مجموع ۳۹۱ قهرمان جهان شده بود. اوج هنرنمایی کیانوش رستمی در مسابقات جام فجر امسال بود که با ۱۷۵ و ۲۲۰کیلوگرمی و مجموع ۳۹۵ کیلوگرم، رکورد جهانی دو ضرب و مجموع را شکست.

لبخند کیانوش رستمی زیر وزنه ی ۲۱۷ کیلوگرمی و فریادهای ایران، ایران او از لحظات خاطره انگیز قهرمانی اوست و مطمئناً تا سال ها در ذهن همه ی مردم ایران باقی خواهد ماند. وزنه بردار ۲۵ ساله کشورمان، هنوز زمان زیادی برای شرکت در مسابقات المپیک دارد و با حفظ روند فعلی می تواند در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به افتخار آفرینی اش ادامه دهد.

دو مدال طلا و نقره المپیک، دو طلا و یک نقره مسابقات جهانی و دو طلای مسابقات جوانان جهان تنها بخشی از افتخارات این ورزشکار خوب کشورمان است.

منبع: ای پی بلاگ

دیدگاهتان را بنویسید