مایکروسافت PowerShell را متن‌باز و برای سایر سیستم عامل‌ها ارائه کرد

You are currently viewing مایکروسافت PowerShell را متن‌باز و برای سایر سیستم عامل‌ها ارائه کرد

شرکت مایکروسافت، نسخه‌ی متن‌باز PowerShell را به صورت رسمی منتشر کرد و از این پس کاربران سیستم عامل‌های لینوکس و مک قادر به استفاده از PowerShell خواهند بود.

PowerShell یا Windows PowerShell موتوری خودکار و قابل بهبود شامل یک پوسته‌ی خط فرمان و یک زبان اسکریپت است که تا پیش از این تنها برای سیستم عامل ویندوز در دسترس بود. با ارائه‌ی نسخه‌ی متن باز این ابزار قدرتمند، کاربران سیستم عامل‌های مختلف محدودیتی ندارند و به راحتی می‌توانند از این ابزار توانمند بهره ببرند. در حال حاضر نسخه‌ی لینوکس PowerShell برای نسخه‌های اوبونتو، سنتوس و رد هت لینوکس در دسترس است.

نسخه‌ی متن‌باز PowerShell گامی دیگر در مسیر تغییرات مایکروسافت

با آغاز مدیریت ساتیا نادلا بر مایکروسافت، روند کاری ردموند نشینان تغییر کرده و این شرکت به جای تمرکز بر محصولات خود نظیر ویندوز و آفیس که در زمان مدیریت استیو بالمر دنبال می‌شد، به گسترش خدمات فضای ابری، حضور در بازار گوشی‌های هوشمند و تعامل با سایر شرکت‌ها و محصولاتشان روی آورده است.

ما کار را با متن‌باز کردن بخش‌های کوچکی از PowerShell آغاز کردیم، سپس با تعدادی از همکارانمان که در زمینه‌ی نرم افزارهای متن‌باز دارای تجربه هستند درباره‌ی موفقیت پروژه صحبت کردیم. با توجه به پیش زمینه‌ی عمیق بسیاری از اعضای اصلی تیم PowerShell در زمینه یونیکس، معماری این ابزار را تغییر دادیم.
جفری اینووِر، یکی از اعضای فنی گروه فضای ابری مایکروسافت

از زمانی که مایکروسافت، لینوکس را یک تهدید برای ویندوز می‌دید مدت‌ها گذشته و رشد دنیای متن‌باز و پرچمدارش لینوکس، مایکروسافت را مجاب کرده که به جای تقابل، با لینوکس تعامل کند و خود نیز وارد دنیای متن‌بازها شود. در متنی که جفری اینووِر، یکی از اعضای فنی گروه فضای ابری مایکروسافت به مناسبت معرفی نسخه‌ی متن‌باز PowerShell در وبسیات این شرکت قرار داده، به این نکته نیز اشاره شده و از مزایای همکاری میان تیم‌های توسعه دهنده مایکروسافت و لینوکس سخن گفته شده است.

ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت

این روزها یکی از شعارهای مدیران مایکروسافت «مایکروسافت لینوکس را دوست دارد» است! شعاری که این غول نرم افزاری جهان سعی در اثبات آن دارد. حدود ۵ ماه پیش بود که با همکاری شرکت کنونیکال پروژه اوبونتو بر ویندوز ۱۰ ارائه شد و حالا هم PowerShell متن‌باز شده است.

منبع: Microsoft

دیدگاهتان را بنویسید