۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش پایانی / از بازی تاج و تخت تا سریال تاج

You are currently viewing ۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش پایانی / از بازی تاج و تخت تا سریال تاج

بالاخره نوبت به معرفی آخرین بخش از پر خرج‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون رسید، پنج سریال پر هزینه‌ای که البته بسیار محبوب هم هستند. رتبه‌های اول تا پنجم در میان سریال‌های پر خرج تاریخ با بازی تاج و تخت آغاز می‌شود و با سریال تاج خاتمه می‌یابد.

بیشتر بخوانید:  ۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش دوم / از فریژر تا روم

بازی تاج و تخت

۵- بازی تاج و تخت (Game of thrones)

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، سریال بازی تاج و تخت شبکه‌ي اچ‌بی‌او پنجمین سریال پر خرج تاریخ است. بازی تاج و تخت که اقتباسی از کتاب نغمه‌ای از آتش و یخ نوشته‌ی جورح آر. آر. مارتین است، در سبک فانتیزی و با فضای قدیمی و تاریخی است. بازی تاج و تخت یکی از محبوب‌ترین سریال‌های حال حاضر جهان است و البته یکی از پر افتخارترین سریال‌های تاریخ نیز هست. برای ساخت هر قسمت از فصل ششم این سریال که سال گذشته پخش شد، بیش از ۱۰ میلیون دلار هزینه شده است، رقمی که با توجه به رشد صعودی بودجه‌ي این سریال، برای فصل هفتم بیشتر نیز خواهد بود.

سریال دوستان

۴- دوستان (Friends)

کمدی موقعیت محبوب امریکایی که در ده فصل از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۴ روی آنتن رفت، علاوه بر اینکه یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ بود، چهارمین سریال پر خرج هم بوده است. سریال دوستان که اولین بار توسط شبکه‌ی ان‌بی‌سی امریکا پخش شد، مجموعاً ۶۲ جایزه‌ی امی را به خود اختصاص داده و با میانگین بیننده‌ی بیش از ۲۰ میلیون نفر برای هر قسمت، رکوردی بی‌نظیر از خود بر جای گذاشته است. حالب است بدایند برخی از قسمت‌های این سریال چنان مورد توجه قرار گرفته‌اند که بیش از ۵۰ میلیون نفر بیننده داشته‌اند. زمان هر قسمت سریال دوستان ۲۵ دقیقه بوده و هریک از بازیگران نقش اصلی آن در فصل آخر ۱ میلیون دلار بابت بازی در هر قسمت دریافت می‌کردند. بر همین اساس هزینه‌ی ساخت هر قسمت سریال بیش از ۱۰ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید:  موسیقی منتخب / موسیقی متن سریال شرلوک اثر دیوید آرنولد و مایکل پرایس

ER

۳- بخش فوریت‌های پزشکی یا ای‌آر (ER)

سریال ای‌آر یکی از محبوب‌ترین سریال‌های مربوط به امور پزشکی است. سریالی جذاب که داستان تیم درمانی بیمارستانی در شیکاگو را روایت می‌کند. ای‌آر ۱۲۴ بار برای جوایز امی نامزد شد و ۲۲ جایزه‌ي امی را به دست آورد. این سریال در ۱۵ فصل از سال ۱۹۹۴ تا سال ۲۰۰۸ روی آنتن  رفت و میانگین بیننده آن بیش از ۱۰ میلیون نفر بود. جرج کلونی بازیگر سرشناس و برنده‌ی اسکار (۲۰۱۳) یکی از بازیگران این سریال محبوب بوده است. هزینه‌ی ساخت هر قسمت از این سریال پر بازیگر، حدود ۱۳ میلیون دلار برای هر قسمت بوده است.

The Get Down

۲- The Get Down

سریالی موزیکال و البته نه چندان موفق که توسط نت‌فلیکس ساخته شد و نه تنها به موفقیت خاصی دست پیدا نکرد، بلکه به اولین سریال این شبکه‌ی تحت وب تبدیل شد که پس از پخش اولین فصل تعطیل شد! تنها ساخت موسیقی هر قسمت این سریال موزیکال بیش از ۱۱ میلیون دلار هزینه داشت و تعجبی ندارد هزینه‌ ساخت هر قسمت این سریال از اعضای قبلی این فهرست بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید:  تصاویر جدید از فصل هفتم بازی تاج و تخت؛ آیا استارک‌ها دوباره متحد می‌شوند؟

سریال تاج

۱- سریال تاج (The Crown)

سریال تاج اما برای نت‌فلیکس داستان متفاوتی را رقم زده است. سریالی که نه تنها محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان دارد بلکه آرای مثبت بسیاری از منتقدان را هم به خود جلب کرده است. سریال تاج روایتی جذاب و هیجان انگیز از داستان زندگی ملکه الیزابت دوم از زمان تاج گذاری در سال ۱۹۴۷ تا کنون است. فصل اول این سریال که سال ۲۰۱۶ پخش شد، در ۱۰ قسمت زندگی الیزابت دوم را از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۵ روایت کرد و انتظار می‌رود این سریال دست‌کم ۵ فصل دیگر نیز داشته باشد. از میان جوایز متعددی که فصل اول سریال تاج دریافت کرده است می‌توان به دو جایزه‌ي گلدن گلوب و دو جایزه‌ي بفتا اشاره کرد. نت‌فلیکس برای ساخت هر قسمت از سریال تاج بیش از ۱۳ میلیون دلار هزینه کرده است. هزینه‌ای گزاف که پیش بینی می‌شود در فصل‌های آینده از این نیز بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید