۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش دوم / از فریژر تا روم

You are currently viewing ۱۵ سریال پرخرج تاریخ / بخش دوم / از فریژر تا روم

بخش دوم از فهرست ۱۵ سریال پرخرج تاریخ تلویزیون نیز مانند بخش قبلی، نام‌های آشنایی در خود دارد. سریال‌هایی جذاب و تماشایی که البته هزینه‌های بالایی صرف ساخت آن‌ها شده و علاوه بر محبوبیت بالا، در میزان بودجه نیز سرآمد هستند.

بیشتر بخوانید:  15 سریال پرخرج تاریخ / بخش اول / از فرینج تا امپراتوری بوردواک

بخش دوم فهرست ۱۵ سریال پرخرج

۵ عضو بعدی فهرست ۱۵ سریال پرخرج تاریخ از قرار زیر هستند:

۱۰- فریژر (Frasier)

مجموعه‌ای کمدی با مضمونی طنز که پخش آن از سال ۱۹۹۳ آغاز شد و در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید. فریژر ۱۱ فصل داشت و در واقع اثری مشتق شده از سریال محبوب دیگر، چیرز بود. داستان این سریال حول زندگی یک روان پزشک به نام فریژر کرین بود، پزشکی که البته خوش سلیقه و گران پسند بود. هزینه‌ي هر قسمت این سریال در حدود ۵٫۲ میلیون دلار بوده است. هزینه‌ای که بیشتر آن مربوط به دستمزد بالای بازیگرانش بود. به عنوان مثال کلسی گرمر بازیگر نقش فریژر برای هر قسمت ۱٫۶ میلیون دلار دستمزد می‌گرفته است.

بیشتر بخوانید:  جدیدترین خبرها و اولین تریلر رسمی فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت

۹- کملوت (Camelot)

همانطور که از اسم این سریال هم پیداست، در رتبه‌ی نهم این فهرست با روایتی دیگر از شاه آرتور طرف هستیم! روایتی که البته کمی متفاوت از شیوه‌ی تاریخی بیان شده در فیلم‌ها و سریال‌های قبلی مربوط به زندگی و نبردهای شاه آرتور است و تمرکزش بر عشق، جنگاوری و جادوگری است. مانند سریال‌های با فضای تاریخی دیگر، کملوت هم هزینه‌ی زیادی برای سازندگانش داشته و هر قسمت آن حدود ۷ میلیون دلار بودجه مصرف کرده است. همین هزینه‌ي بالا باعث شد که این سریال برای فصل دوم تمدید نشود!

۸- حسی (Sense8)

حسی، درامی علمی-تخیلی است که ساخت آن از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و دو فصل از آن پخش شده است. ۸ انسان خاص، با ویژگی‌هایی خاص از نقاط مختلف جهان در اتباطی فوق طبیعی قرار می‌گیرند و با هم مرتبط می‌شوند… نت‌فلیکس، شبکه‌ی سازنده‌ي سریال، به دلیل هزینه‌ی بالای تولید، حدود ۹ میلیون دلار برای هر قسمت، از ساخت فصل سوم خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید:  پایان فصل ششم سریال Suits ؛ فصل هفت و انتظار داستانی متفاوت

۷- مارکو پولو (Marco Polo)

دیگر محصول شبکه‌ی نت‌فلیکس در این فهرست، سریال مارکو پولو است. سریالی که روایتی دیگر از جهانگرد مشهور ونیزی را بیان می‌کند. هزینه هر قسمت این سریال هم مانند سریال حسی، ۹ میلیون دلار بوده است، اما از آنجا که نت‌فلیکس علت عدم تمدید این سریال را کمبود ۲۰۰ میلیون دلار برای فصل سوم اعلام کرده، آن را بالاتر از حسی قرار داده‌ایم.

۶- روم (Rome)

شبکه‌ی اچ‌بی‌او در این بخش از فهرست ۱۵ سریال پرخرج تاریخ هم نماینده‌ای دارد. سریال روم،‌ نامی که البته چندان ناآشنا هم نیست و از اسمش،‌ داستانش معلوم است. سریالی تاریخی که محبوبیت بسیاری داشت و در دو فصل، بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ توسط شبکه‌های تلویزیونی کشورهای مختلف جهان روی آنتن رفت. این درام تاریخی با بودجه‌ي بیش از ۹ میلیون دلار برای هر قسمت،‌ ششمین سریال پرهزینه‌ي تاریخ است.

منبع: Digitalspy

دیدگاهتان را بنویسید