بزرگترین شبکه اجتماعی کتاب و کتابخوانی، گودریدز ده ساله شد

You are currently viewing بزرگترین شبکه اجتماعی کتاب و کتابخوانی، گودریدز ده ساله شد

ده سال پیش همین روزها، مهندس نرم افزاری به نام اوتیس چندلر و الیزابت خوری وبسایتی را راه اندازی کردند که حالا بزرگترین شبکه اجتماعی کتاب و کتابخوانی جهان است. گودریدز (GoodReads) یا خواندنی‌های خوب نام این شبکه اجتماعی است،‌شبکه اجتماعی متفاوتی که کتاب خوان‌ها و علاقه مندان به مطالعه را به هم پیوند می‌دهد.

از سال ۲۰۰۷ تا به امروز، شبکه اجتماعی گودریدز محلی برای معرفی، تبادل نظر، نقد و بررسی انواع و اقسام کتاب‌ها بوده و ماه به ماه و سال به سال بر تعداد اعضای این شبکه اجتماعی افزوده شده است. حضور برخی از چهره‌ها و نویسنده‌های برجسته دنیا نظیر اما واتسون، استیون کینگ،‌خالد حسینی، کن فولت و بسیاری دیگر در این شبکه اجتماعی نیز بر ارزش و اعتبار آن افزوده است. شرکت آمازون (از سال ۲۰۱۳) مالک این شبکه اجتماعی و اوتیس چندلر مدیر عامل آن است. بر اساس آمار وبسایت الکسا گودریدز رتبه‌ی ۳۶۴ از نظر بازدید در جهان است.

بیشتر بخوانید:  گذر تعداد کاربران شبکه اجتماعی لینکدین از مرز نیم میلیارد نفر

برترین کتاب‌های گودریدز

شاید بد نباشد در دهمین سال تولد شبکه اجتماعی گودریدز به برترین کتاب‌های ژانرهای مختلف یک دهه اخیر در این سایت به انتخاب کاربران نگاهی بیندازیم.

داستان تخیلی: بی‌اندازه گناهکار نوشته لیان موریارتی

داستان غیرتخیلی:همیلتون: انقلاب نوشته لین مانور میراندا و جرمی مک کارتر

داستان مرموزانه و هیجان انگیز: پایان تماشا نوشته استیون کینگ

داستان فانتیزی: هری پاتر و فرزند نفرین شده نوشته جی. کی. رولینگ

داستان علمی تخیلی: ستاره صبح نوشته پیرس برون

داستان عاشقانه: با تمام خواهد شد نوشته کالین هوور

داستان تخیلی جوانان: نمک در دریا نوشته روتا سپیتس

ما نمی‌توانستیم بدون عشق، شادی و انرژی شما، همه‌ی شما خوانندگان سایت به اینجا برسیم. برخی از مورد علاقه‌ترین خاطرات من در تعامل با کاربران و روابط میان آن‌ها رقم خورده است.
بخشی از متن منتشر شده توسط الیزابت خوری، یکی از بنیان گذاران گودریدز

با اینکه همه‌ی ما از آمار پایین مطالعه در کشور آگاه هستیم، اما خوشبختانه در سال گذشته تعداد کاربران ایرانی و فارسی زبان گودریدز افزایش یافته است. همین موضوع باعث افزایش تعداد کتاب‌ها، متون، نقدها و نظرات به زبان فارسی در این شبکه اجتماعی شده است. البته هنوز نسخه فارسی این وبسایت در دسترس نیست و کاربران از زبان انگلیسی برای فعالیت استفاده می‌کنند.

اگر تا به حال در سایت گودریدز عضو نشده‌اید پیشنهاد می‌کنم برای یک بار همه که شده از این وبسایت بازدید کنید. اگر هم عضو هستید شما را به دیدن صفحه شخصی من در این شبکه اجتماعی (اینجا) دعوت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید