نگاهی کوتاه به سیستم عامل همراه جدید اپل iOS 8

You are currently viewing نگاهی کوتاه به سیستم عامل همراه جدید اپل iOS 8

سیستم عامل iOS 8 بالاخره رونمایی شد تا توسعه دهندگان و کاربران از نسل بعدی سیستم عامل همراه اپل آگاه شوند و در واقع بدانند در آینده با چه تغییراتی در این دستگاه های محبوب روبرو خواهند شد !
این سیستم عامل از دیروز برای توسعه دهندگان در دسترس است و پاییز سال جاری هم برای استفاده عموم منتشر خواهد شد . iOS 8 همراه با امکانات و بخش های جدیدی آمده است که می توان به iCloud Photo Library, conversations in Messages, the Health app, predictive typing و Family Sharing.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره اپل آیفون 8 و آیفون 8 پلاس؛ نسل جدید آمدند!

معرفی قابلیت‌های سیستم عامل iOS 8

آی او اس 8

شاید بتوان آرشیو عکس iCloud را شاخص ترین بخش نسخه جدید آی او اس دانست چراکه نه تنها به راحتی و در هر لحظه ای می توانید به آرشیوی از ویدئوها و تصاویر خود دسترسی داشته باشید بلکه نرم افزار به صورت اتوماتیک می تمامی تنظیمات لازمه مانند نور و رنگ را اعمال می کند و نیز ابزارهای کوچکی هم برای ویرایش تصاویر به شما ارائه ی دهد .

آی او اس 8

نرم افزار پیام رسان جدید ، به شما این امکان را می دهد که پیام های صوتی خود را با یک حرکت سریع بر رو روی دکمه ارسال (swipe-up) به اشتراک بگذارید ، این حرکت برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو نیز قابل استفاده است . همچنین در این برنامه پیام های گروهی هم مورد تاکید قرار گرفته و به روزرسانی هایی برای آن انجام شده است .

آی او اس 8

وجود نرم افزار سلامت در آی او اس ۸ قبلا تایید شده بود . اپل در این نرم افزار با استفاده از اطلاعات حاصله از بسیاری از نرم افزارهای سلامت قبلی و نیز دستگاه های تناسب اندام ، نتایج جامع و کاملی درباره وضعیت سلامتی و برنامه تناسب اندام را به شما می دهد . توسعه دهندگان می توانند به این نرم افزار اجازه دهند با سایرین در ارتباط باشد .

آی او اس 8

صفحه کلید جدید آی او اس قادر است کلمات مورد نظر شما را حدس بزند و به صورت هوشمند آنها را ذخیره سازی کند ، به عنوان مثال می تواند دریافت کنند آنچه که در هر نرم افزاری تایپ کرده اید را شناسایی کند ، همچنین QuickType keyboard جدید کلمات مورد علاقه شما را نیز شناسایی می کند و در جای مناسب به شما ارائه می کند . تمامی اطلاعات حاصل از تایپ شما ، رمزگذاری شده و در دستگاه خودتان ذخیر می شود .

آی او اس 8

اشتراک گذاری خانوادگی هم امکان جالب دیگر سیستم عامل جدید اپل است که از طریق آن اعضای خانواده می توانند به برنامه های هم دسترسی داشته باشند ، به عنوان مثال مادر خانواده می تواند به برنامه های پدر دسترسی داشته باشد و برعکس . این برنامه تا ۶ عضو را پشتیبانی می کند و همه می توانند از طریق Apple ID خود از آن استفاده کنند . البته پدر و مادر می توانند محدودیت های مورد نظرشان را اعمال کنند .

آی او اس 8

حضور پیش فرض iCloud  در سیستم عامل iOS 8 که پیش از این در OS X Yosemite هم ارائه شده بود ، می تواند سطح کاملا جدیدی از تبادل اطلاعات بین سیستم ها را بدون درز اطلاعات در عین سادگی و کاربردی بودن ارائه دهد .
این سیستم عامل در نسخه ۸ خود ابزارها و توانایی های بسیاری را همراه دارد که مان در اینجا تنها به چند مورد ، آن هم به خیلی کوتاه اشاره کردم ، اما مطمئنا ارتباط بیشتر و ساده تر میان Mac و iOS یکی از اهداف این سیستم عامل است که می تواند کمک های فراوانی به علاقه مندان و کاربران اپل نماید .
اگر می خواهد اطلاعات کامل و دقیق تری از iOS 8 داشته باشید می توانید به سایت شرکت اپل مراجعه کنید و با همه امکانات جدید این سیستم عامل آشنا شوید .

دیدگاهتان را بنویسید