توافق اتحادیه اروپا و کره جنوبی برای طراحی و توسعه نسل پنجم

You are currently viewing توافق اتحادیه اروپا و کره جنوبی برای طراحی و توسعه نسل پنجم

کمیسیون اروپا و وزارت علوم کره جنوبی توافقی موسوم به تعمیق مباحث در زمینه آینده نت ( deepen discussions in the area of Net Futures ) را امضا کردند . کمیسیون اروپا و کره جنوبی قصد دارند طراحی و توسعه نسل پنجم اینترنت همراه موسوم به ۵G همراه با ارزیابی تاثیر آن بر ارتباطات شبکه و محاسبات ابری را آغاز کنند .

اتحادیه اروپا با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون یورویی در نسل پنجم شبکه اینترنتی همراه طی هفت سال آینده موافقت کرده است . هرچند افزایش سرعت اینترنت و نیز شبکه های قوی تر ، یکی از امکانات این نسل است ، اما چشم انداز نسل پنجم چیزی فراتر از این است . وعده داده شده است که به کمک نسل پنجم بتوان فیلمی یک ساعته با کیفیت HD را تنها در ۶ ثانیه دانلود کرد که دقیقا مثل اتصال مستقیم از منزل به فیبر نوری است !

نسل پنجم اینترنت و سرعت بالاتر

اما چشم انداز و امیدها به این سیستم فراتر از دانلود و آپلود و وبگردیست ، این سیستم می تواند شهرهای هوشمندی نظیر Songdo در کره جنوبی بسازد و به ساختمان ها ، ماشین ها و زیرساخت ها توانایی ارتباط و تعامل بدهد .
به عنوان مثال اگر در وضعیت آب و هوایی نامناسب در حال رانندگی باشید به کمک دوربین های جلویی ماشین خود می توانید بهتر رانندگی کنید و یا به خانه هوشمند خود متصل شوید و از طریق ارتباط با شناساگر دود و دما سنج ، از وضعیت خانه آگاه شده و از راه دور هرگونه مورد غیر عادی را به آتش نشانی اعلام کنید .شاید این مثال ها خیلی ساده به نظر برسند اما همه ما می دانیم که پیشرفت فناوری آنقدر سریع و چشم گیر است که مطمئنا باید در انتظار چیز هایی باشیم که حتی امروز به ذهنمان هم نمی رسد .
پیش بینی می شود اتحادیه اروپا و کره جنوبی ۵G را در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ برای استفاده عمومی آماده کنند و باید منتظر ماند دید که نسل بعدی تلفن ، تبلت و رایانه های استفاده کننده از این فناوری چه زمانی وارد بازار می شوند و چه تغییراتی در زندگی ما ایجاد می کنند .

نسل پنجم

دیدگاهتان را بنویسید