معرفی و مقایسه امکانات پنج سرویس ذخیره سازی ابری معتبر

You are currently viewing معرفی و مقایسه امکانات پنج سرویس ذخیره سازی ابری معتبر

این روزها سرویس ذخیره سازی ابری یا همان cloud storage service پدیده ای جالب و نو ظهور است که با رشد سرعت اینترنت در ایران کم کم جایی برای خود در میان کاربران دست و پا کرده است . این شیوه از دسترسی به فایل ها ، روشی مناسب برای کسانی است که می خواهند فایل های مورد نیازشان را همیشه و همه جا در دسترس داشته باشد و ترسی از خرابی های سخت افزاری و پاک شدن اطلاعات هم نداشته باشند . مکانیزم و شیوه عمل این سرویس را می توانید به راحتی و با جستجوی کوتاهی در گوگل ، بینگ ، ویکی پدیا و یا هر جستجوگر دیگری مشاهده کنید و اطلاعات لازم و کافی برای آشنایی با این سرویس ها را خواهید یافت .
با جستجویی کوتاه می بینید که تعداد بسیار زیادی از سایت های ارائه دهنده این سرویس در اینترنت موجود است و حتی غول های نرم افزار و اینترنت جهان مایکروسافت و گوگل هم در این بازار فعال هستند ؛ اما کدام سرویس برای شما مناسبتر است ؟ این سوالی است که در این مطلب سعی می کنم با نگاهی کوتاه و کلی به پنج سرویس دهنده معتبر ذخیره سازی ابری جهان به آن پاسخ بدهم و امیدوارم با مطالعه این مطلب اطلاعات بیشتری درباره خدمات برند های مختلف این سرویس ها داشته باشید و راحت تر سرویس ذخیره سازی ابری خود را انتخاب کنید .

مطالب ارائه شده در اینجا نتیجه بررسی های انجام شده روی این سرویس ها و یازخورد کاربران مختلف است که از چند سایت معتیر فناوری جمع آوری شده است .

سرویس ذخیره سازی ابری

OneDrive
OneDrive یا همان SkyDrive سابق ، سرویس ارائه شده غول نرم افزاری دنیا ، مایکروسافت است . وقتی نام مایکروسافت وسط باشد مطمئنا خواهیم دید که این سرویس در تطابق کامل با ویندوز است بخصوص ویندوز های ۸ و ۸٫۱  ، از طرفی دیگر اگر از آفیس مایکروسافت زیاد استفاده می کنید هم OneDrive  ابزارهای مناسبی برای افزایش سرعت کار شما دارد و تجربه ای خوشایند را برای شما فراهم می کند . اگر شما از رایانه ، تبلت و موبایل مبتنی بر ویندوز استفاده می کنید مطمئنا OneDrive  بهترین گزینه برای شماست . هرچند OneDrive نرم افزارهایی برای سایر سیستم عامل ها دارد ، اما مطمئن باشید محصول مایکروسافت برای محصول مایکروسافت طراحی شده است !

سرویس ذخیره سازی ابری

 Google Drive
همانطور که از نام این سرویس معلوم است ، پشت این سرویس قدرتمند غول دنیای اینترنت گوگل قرار دارد و همین نام خودش عاملی برای ترقیب شما به استفاده از آن است . دسترسی به ابزار آنلاین Google Docs و استفاده سریع و آسان و بدون نیاز به هیچ عمل اضافه ای برای کاربران Gmail از ویژگی های این سرویس است ، پس اگر می خواهید از سرویسی پایدار و قدرتمند همراه با ابزار آنلاین آفیس گوگل استفاده کنید Google Drive انتخاب مناسبی است .

سرویس ذخیره سازی ابری

Dropbox
اگر از نام های مشهور بگذریم به Dropbox می رسیم ، سرویسی که اسم و رسم و محبوبیتش در جهان را مدیون سادگس کار و نصب آسانش است . این سرویس همه امکانات لازم را دارد و امکان آپلود هر فایلی را به شما می دهد از آپلود فایل های وبسیاتتان تا استفاده از فایل های آپلود شده در دسکتاپ . اگر مثل من ( لپ تاپ ویندوزی و گوشی اندرویدی ! ) از چند دستگاه با چند سیستم عامل مختلف استفاده می کنید Dropbox  گزسنه ای مناسب برای شماست چراکه راحتی و سادگس استفاده از این سرویس در همه پلت فرم ها یکسان است . اگر بخواهیم ایرادی به این سیستم وارد کنیم تنها می توانیم به ضعف در طراحی سایت این سرویس اشاره کنیم که آن هم چندان به چشم نمی آید .

سرویس ذخیره سازی ابری

Box
اگر چند سالی است که با اینترنت سروکار دارید مطمئنا تابحال سری به سایت Box زده اید ، وبسایتی که در گذشته رقیبی برای سایت های اشتراک فایل مثل ۴Shared و پرشین گیگ بود و حالا نامی معتبر در میان سرویس های ذخیره سازی ابری است . Box  با تمرکز بر ارائه سرویس به فعالان آی تی و اینترنت ابزاری مناسب برای آنهاست و بیشتر پیشرفت ها و تغییرات این سرویس نیز در همین زمینه است . همین موضوع ضعف اصلی این سرویس می باشد ، پس اگر مدیر شرکت و یا تیمی نرم افزاری هستید که نیازمند به فضایی امن و قابل اعتماد برای تبادل اطلاعات پروژه هایتان دارید Box سرویسی مناسب برای شماست .
در جدول زیر می توانید مقایسه ای اجمالی درباره این سرویس ها را مشاهده کنید ، سرویس هایی که هرچند همگی یک کار را برای ما انجام می دهند اما هریک دارای ویژگی هایی هستند که می تواند سرعت و کیفیت کارهای ما را بهبود ببخشد .

سرویس ذخیره سازی ابری
سرویس ذخیره سازی ابری

PersianGig
سایتی که چندین سال است که با ارائه خدمات رایگان هاستینگ بستری مناسب برای فعالیت های اینترنتی در ایران پدید آورده است با ارائه نسخه آزمایشی سرویس ذخیره سازی ابری به نوعی سردمدار این سرویس ها در ایران است ، هرچند پرشین گیگ فاقد نرم افزار دسکتاپ و یا موبایلیست اما با ارائه منویی ساده و طراحی سایت مناسب به همراه ۸ گیگابایت فضای رایگان ( سقف آپلود هر فایل ۵۰۰ مگابایت ) سرویسی مناسب برای ما ایرانی هاست .

در این مطلب تنها ۴ سرویس مشهورتر ذخیره سازی ابری جهان همراه با پرشین گیگ معرفی شد اما اگر قصد استفاده از این سرویس ها دارید حتما سرویس های معتبر و مشهور دیگر مانندiCloud ، Copy ، Amazon Cloud Drive ،  SugarSync و Space Monkey را هم بررسی کنید و از سرویس های جدید ذخیره سازی ابری ایرانی هم به تازگی ایجاد شده اند هم غافل نشوید .

دیدگاهتان را بنویسید