مایکروسافت: ویندوز ۱۰ در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی منتشر خواهد شد

You are currently viewing مایکروسافت: ویندوز ۱۰ در دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی منتشر خواهد شد

بیش از هفتاد میلیون رایانه هنوز مبتنی بر یکی از نسخه های ۳۲ بیتی سیستم عامل ویندوز هستند. همین جمله کافیست تا دلیل مایکروسافت برای ارائه نسخه ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ روشن شود.

پس از اینکه چند روز پیش Gabriel Aul مدیر بخش برنامه نویسی ویندوز در توییتر خود به وجود نسخه ۳۲ بیتی ویندوز اشاره کرد، واکنش های بسیاری در میان کسانی که معتقد به پایان دوران سیستم عامل های ۳۲ بیتی بودند برانگیخته شد.
بسیاری معتقدند دیگر زمان استفاده از سیستم عامل های ۳۲ بیتی به سر آمده است و ارائه نسخه جدید سیستم عامل ها بر این پایه اشتباه است اما مایکروسافت با اشاره به جمعیت بالای کاربران نسخه های ۳۲ بیتی با اتمام ارائه این سیستم عامل ها مخالفت کرده و طراحی ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ را دستور داشته و دارد. مایکروسافتی ها معتقدند عدم ارائه نسخه ۳۲ بیتی نه تنها کمکی به پیشرفت و ارتقاء رایانه های خانگی نمی کند بلکه باعث مهاجرت کاربران به سیتم عامل لینوکس می شود و بازار مهمی از رایانه ها از دسترس مایکروسافت خارج می شود.
Gabriel Aul هم چنین اشاره کرده که مهاجرت از نسخه های پایین تر ویندوز به نسخه ۱۰ برای نسخه های ۳۲ بیتی آسان خواهد بود و همین امر می تواند به محبوبیت ویندوز ۱۰ افزوده و نیز سطح امنیت رایانه های شخصی را افزایش دهد.
پیش بینی می شود هر دو نسخه ۳۲ و ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ اواخر تابستان سال جاری میلادی وارد بازار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید