هواوی : به این زودی ها خبری از گوشی با نمایشگر ۴K نیست!

You are currently viewing هواوی : به این زودی ها خبری از گوشی با نمایشگر ۴K نیست!

نمایشگرهای نسل جدید موسوم به ۴K که با تراکم پیکسلی بالاتر و کیفیت نمایش بهتر، در تلویزیون ها و رایانه های جدید مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران بسیاری پیدا کرده اند، اما هنوز استفاده از آن ها در گوشی های همراه چندان پیشرفتی نداشته است و حالا مدیر خط تولید تلفن همراه شرکت چینی هواوی به اظهار نظر در اینباره پرداخته است و مشکل اصلی استفاده از نمایشگر های ۴K در گوشی های همراه را مصرف باتری دانسته است.
هو در اینباره گفته است، نمایشگرهای ۴K نیازمند قدرت بیشتری است و مصرف باتری بیشتری دارد؛ در مقام مقایسه، یک گوشی هوشمند با نمایشگر ۴K حداکثر در نصف روز باتری گوشی را مصرف می کند در حالی که نمایشگرهای ۲K مرسوم طی یک و یا بیش از یک روز باتری را مصرف می کند. هو افزوده است، هرچند نمایشگر ۴K تعداد پیکسلی ۴ برابر نمایشگر های Full HD را به ارمغان می آورد اما مصرف شارژی بین ۴ تا ۸ برابر بیشتر از نمایشگر های Full HD دارد. از طرفی این تراکم پیکسلی در نمایشگر های ۵ و ۶ اینچی چندان به برای کاربر به چشم نمی آید و با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست و مشاهده کیفیت واقعی ۴K در نمایشگرهای بزرگ قابل توجه است.
کوین هو در ادامه گفته است که هرچند شانس تولید گوشی های دارای نمایشگر ۴K را صفر نمی دانم، اما بنا به همین دلایل، شرکت هواوی در حال حاضر هیچ برنامه ای برای تولید گوشی های دارای نمایشگر ۴K در آینده نزدیک ندارد و به این زودی ها خبری از تولید عرضه گوشی ۴K هواوی نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید