BQ Aquaris M10 اولین تبلت جهان با سیستم عامل لینوکس Ubuntu

You are currently viewing BQ Aquaris M10 اولین تبلت جهان با سیستم عامل لینوکس Ubuntu

برند اسپانیایی BQ ، تولیدکننده تلفن هوشمند ، تبلت ، کتاب خوان الکترونیکی و چاپگر سه بعدی، دیروز از طریق اکانت توییتریش (@bqreaders) ، آغاز پیش فروش نسخه لینوکسی (Ubuntu) تبلت BQ Aquaris M10 در روزهایی آتی را رسماً تایید کرد.
پیش تر نیز Canonical ، شرکتی که پشتیبانی اوبونتو را برعهده دارد، در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۶ تبلتی لینوکسی را معرفی کرده بود. همین شرکت هفته پیش نیز اعلام کرده بود اولین تبلت Ubuntu جهان با نام BQ Aquaris M10 به زودی وارد بازار خواهد شد و تاریخ ارائه این تبلت را ۲۸ مارس (۹ فروردین) اعلام کرده بود. بنابراین و بر اساس توییت BQ و اعلام شرکت Canonical این تبلت از هفته آینده پیش فروش خواهد شد.
از لحاظ سخت افزاری، بر اساس اطلاعات موجود در سایت Ubuntu ، تبلت BQ Aquaris M10 دارای نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی، پردازنده مدیاتک چهار هسته MT8163A 1.5GHz، رم دو گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، کارت حافظه قابل ارتقا تا ۶۴ گیگابایت، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی دارای دو فلش، فوکوس خودکار و فیلم برداری تمام اچ دی ۱۰۸۰p است. همچنینی این تبلت دارای باتری لیتیمی با ظرفیت ۷,۲۸۰mAh است و موس و صفحه کلید نیز به صورت بلوتوثی به آن متصل می شود. همانطور که گفته شد سیستم عامل Aquaris M10 اوبونتوست و از نسل بعدی رابط کاربری نسخه لمسی اوبونتو موسوم به Unity 8 بهره مند است.
متاسفانه مهم ترین بخش از اطلاعات مربوط به این تبلت،  قیمت آن، در دسترس نیست و هوز هیچ خبری از قیمت Aquaris M10 منتشر نشده است.
پ.ن: Mundo Reader, S.L. شرکت اسپانیایی تولید کننده انواع تلفن های هوشمند، تبلت، کتاب خوان الکترونیکی و چاپگر سه بعدی است که در سال ۲۰۰۹ میلادی تاسیس شد و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۴۰۰۰۰۰ دستگاه گوشی هوشمند ۳ درصد از بازار را به دست آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.

BQ Aquaris M10

دیدگاهتان را بنویسید